• Miraklet09

Tycker du att det är billigare att bo i hus än lägenhet?

Jag vill veta vad ni har för årsikter,
     kan det vara billigare att bo i hus än lägenhet???

E
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Tycker du att det är billigare att bo i hus än lägenhet?
  • 010306

Ja vi har så billigt hus så de är det nog. Kostade bara 225 tusen ( bor på landet svar ja ) eldar med pellets

• JAG är BÄST

Nä dte är det inte. Med ett hus är dett alltid kostnader runt omkring hela tiden.

Vi funderar på att sälja huset och flytta till lägenhet.

• Pyris

Vi bor billigare nu i ett hus än vad vi gjorde i lägenhet. Vi eldar också med ved så vi kommer ju lite billigare undan där med.
    Men om något går sönder, pannan, vitvaror eller något annat så blir det ju inte så billigt.

• amasonas

Beror ju såklart på om man bor i en skitdyr lägenhet i centrala stockholm te.x

Jag röstade NEJ, det är så mycket mer än amorteringar & uppvärmning som kostar när man har ett hus så i slutändan är det dyrare anser jag. (bor i hus själv)

Jamie030405 Anton060524 Emil080406
  • Tecken

Kanske, men inte här i Stockholm. Men det är klart, jämför man ett hus på landet i norrlands inland, med en lägenhet i Stockholms innerstad, ja då kan det ju vara billigare med hus

• VulgusProfanum

För oss är det billigare att bo i hus än i lägenhet.
    Vi skulle behöva en så pass stor lgh för oss alla så att hyreskostnaden skulle bli långt högre än vad vi betalar idag.

Don´t pee on my leg and tell me it´s raining
  • tinna

Beror ju på vad man räknar in. Om man bara er till själva boende, dvs amoretering kontra hyra så är det billigare för oss, vårt hus kostade bara 450'. Men i realiteten blir det ju dyrare eftersom det går åt mer el, vi måste ha två bilar, vi måste ha större buffert eftersom vi måste kunna ersätta vitvaror, laga sånt som går sönder osv. Sophämtning, tömning av avlopp är ju t ex sånt som man helt plötsligt måste börja betala för.

• Isnogood

Jag röstade på JA
    Tänkte då på fasta månadskostnaderna för mig, barnen hästarna...
    Har 4 rok, betalar 2500 i ränta o amort
    "varmhyran" blir ca 3500-4000/ månad beroende på hur mycket ved o el vi gör av med (men nu har jag ju elagreggat till hästhagarna så den kostnaden blir lite missvisande...
    O nu bor jag ju på gård där jag kan ha hästarna hemma så i stället för att betala stallhyra på 600/häst (4) så kan jag lägga dem på boendet o annat...
    Men sen tillkommer ju alla renoveringar o dyl, plus att man inte bara kan ringa hyresvärden när något går sönder/är fel...
    Eller...jo det kan jag!!!
    -Men jag svarar sällan då eftersom jag vet att det kan bli dyrt o innebära massa jobb...

• saltflingan

Vi hyr ett hus och trots att vi då klarar oss undan många av de stora fasta kostnaderna så är det fortfarande dyrare än när vi bodde i lägenhet. Huset är något mindre än lägenheten och vi eldar men har el i botten. Veden fixar vi själva så den kostar oss bara arbetet.

• spik

Röstade nej, även om jag tror att det är relativt. När vi hade hus låg det centralt i London och var värmdes med gas. Det var väldigt stort också. Svindyrt! Men nu bor vi i en lägenhet som även om den är ganska stor, kostar den knappt hälften. Naturligtvis kan man komma billigare undan med ett småhus på någon mindre ort, än en stor lägenhet i mitten av en storstad, exempelvis.

Svar på tråden Tycker du att det är billigare att bo i hus än lägenhet?