• Armani

Någon som har erfarenhet av babyvakten från Padwico?? Behöver lite hjläp!

Jag var och köpte en ny barnvakt på Babyproffsen igår, en padwico 943. I manualen står det att om batterierna är bra så ska en liten lampa lysa rött, om dom håller på att ta slut ska det lysa grönt (borde ju vara tvärtom tycker man). Det gäller på bägge enheterna.
    Nu då jag stoppade i helt splitternya batterier i bägge enheterna så lyser bägge grönt, tänkte att det kanske bara står fel i manualen eller så, men insåg sen att det ska till väldigt höga jud för att babyenheten ska börja sända Trots att jag ställde den relativt nära så sändes ingenting även fast dottern tjoade och skrek.

Någon som har erfarenhet av den här modellen, eller kanske liknande problem? Är modellen bara kass eller är det något fel på den så jag ska lämna tillbaka den?

(¯`°?.¸ ღMamma Till Alicia 081015ღ ¸.?°´¯)
  • Svar på tråden Någon som har erfarenhet av babyvakten från Padwico?? Behöver lite hjläp!
  • Armani

Puff puff

• Zsarah

Jag har en padwico, men inte just den modellen du har. Eller jag har haft 2 olika padwico och jag har tyckt att den har sänt vid väldigt låga ljud jämfört med andra babyvakter.
    Tycker du ska mejla padwico och fråga.

• Cecci78

har du uppladdningsbara batterier till  den? vi har det till vår men är en annan modell, de ska ju laddas rätt länge innan man använder dem första gången

• Armani

Jag gick tillbaka till Babyproffsen med den igår och sa som det var. Först och främst så stod det fel i bruksanvisningen, det ska lysa grönt då batterierna är okej och inte tvärtom som man kunde läsa sig till i både manualen och på hemsidan. Men sen att den inte upptog ljudet från dottern som tom jag kunde höra då jag var på nedervåningen och hon på övervåningen, så skulle det absolut inte vara.

Nu idag ska sambon hämta ut en ny likadan modell, så nu håller vi tummarna att denna funkar bättre.

Svar på tråden Någon som har erfarenhet av babyvakten från Padwico?? Behöver lite hjläp!