• levina

Om ni skulle vara med i "Unga Mödrar"

Detta med ålder är ju ett begrepp som är flytande för oss flesta. Men..."nu-bestämmer-jag" att man är sk "ung" tills man fyllt 25 år. För att sätta en gräns i denna tråd.

(För det första skulle jag vilja döpa om det programmet till ung förälder. Men, ja okej då, det behöver vi inte diskutera nu, eftersom det ändå skulle vara uppbyggt som det danska tv-programmet.)

Ni som är i den åldern...eller...var iallafall när ni fick barn.

Hur skulle ni visa upp er vardag? Hur skulle ni berätta om era drömmar och framtida planer- om de skulle bli verklighet.

Med det menar jag att livet inte alltid blir som man tänkt/hoppats/jobbat för osv.

• Svar på tråden Om ni skulle vara med i "Unga Mödrar"
  • Lillanonna

Hade jag vart med hade det nog blivit ett traadigt program, har blivit en äkta svensson, och är sååååå nöjd med det. Blev mamma till en son i januari, bor i lägenhet med pojkvännen och har drömmar om att bli sjuksköterska. Önskar mig även ett hus och nån mille eller två...=)

• levina

Hrm..."tradigt"? Det är väl upp till andra att bedöma?

Lillanonna skrev 2009-03-01 15:48:24 följande:
    Hade jag vart med hade det nog blivit ett traadigt program, har blivit en äkta svensson, och är sååååå nöjd med det. Blev mamma till en son i januari, bor i lägenhet med pojkvännen och har drömmar om att bli sjuksköterska. Önskar mig även ett hus och nån mille eller två...=)
  • Miraklet09

nja nu ska ja ju inte ha förens september och blir 22 i november,
     men jag tycker inte att man är ung sådär, men visst

jag skulle nog inte välja att visa upp mitt liv, ha en kamera mot nyller hela tiden
     skulle nog inte vara så roligt medans man får vardagen att fungera
     men samtidigt roligt att folk kolla på en, men nee...

E
  • levina

Det är nog en väldigt speciell tid...kameror osv.

Detta med hur de klipper ihop allt...vet inte om man får vara med och bestämma?

krillesfruga skrev 2009-03-01 15:58:15 följande:
     nja nu ska ja ju inte ha förens september och blir 22 i november, men jag tycker inte att man är ung sådär, men visst  jag skulle nog inte välja att visa upp mitt liv, ha en kamera mot nyller hela tiden skulle nog inte vara så roligt medans man får vardagen att fungera men samtidigt roligt att folk kolla på en, men nee... 
  • Lillanonna

Ja de måste va superjobbigt att koppla bort kamrorna, hur gör man för att "vara normal" eller vad man nu ska säga...skulle nog vara på helspänn hela tiden.

levina skrev 2009-03-01 15:55:55 följande:
    Hrm..."tradigt"? Det är väl upp till andra att bedöma?
    Hehe...nej men skämt åsido, de är nog inte min grej riktigt, men kul att kolla på...sen är jag inte ung nog tror jag. Alla i den serien är under 20 väl? Har bara kollat pyttelite på den...
  • Lillanonna

Oj såg nu att du skrivit alla under 25 så då är jag ju ung nog...hehe
    =)

• Pretty Banana

Jag tror att hur verkligheten än ser ut så skulle de att framställa en som en puckoförälder som saknar mognad och pengar och bor hemma och röker och super, för det är ju det de tjänar pengar på, men om jag både fick producera och medverka i programmet så skulle jag väl visa upp mig precis som jag är - Jag är 23 år, jag äger ett radhus (eller ett halvt snarare, den andra halvan äger banken), och bor där tillsammans med min två år gamla son, och med sonens pappa. Vårt förhållande är bra och vi älskar varandra jättemycket, även om vi stött på en del motgångar under de år vi varit tillsammans.

Jag läser på komvux och ska till hösten börja plugga till läkare. Min sambo arbetar med någon typ av datasystem på flygplan (vet inte vad hans titel är) och åker runt i världen och jobbar, och för att han ska ha en bra kontakt med sin son försöker vi följa med så mycket som möjligt, så vi reser mycket.

När det gäller drömmar så finns det rätt mycket som jag vill göra. Det allra viktigaste är att jag vill ge min son en lycklig uppväxt, och en fostran baserad på lyhördhet, jämlikhet och respekt, som ger honom en bra självkänsla och inte kränker hans integritet. Och sedan vill jag som sagt bli läkare, det är något jag alltid drömt om. Sedan skulle jag vilja ha ett litet hus i Toscana. Och så ett nobelpris eller två, fast det skulle jag nog inte berätta i programmet. Men det är hälsosamt att ha några ouppnåliga drömmar har jag läst, för om alla ens drömmar blir verklighet så kan man bli deprimerad.

• Pretty Banana

Det jag skrev i början blev lite fel formulerat. Man behöver självklart inte vara en dålig förälder för att man exempelvis bor hemma.

• agua

Jag hade kunnat vara med, men då skulle programet bli väldigt trist. Är för svensson med lägenhet,bil, hundar, bra förhållande och en snäll son xD

Svar på tråden Om ni skulle vara med i "Unga Mödrar"