• sesam76

Någon som går/gått på viktväktarna och ammar?

Fick min dotter för 7 v sen o ammar fullt..skulle så gärna vilja gå ner eller puffa på o gå ner några kilo för jag ska gifta mig oxå och innan jag blev gravid så hade jag börjat tränat o bestämt att gå ner i vikt.
    Men nu ammar jag ju o man får ju inte "banta" men jag har hört att viktväktarna har program för ammande..men är det ngn som vet om det är så o funkar det? och det ska väl inte vara ngn fara o köra det isåfall?

• Svar på tråden Någon som går/gått på viktväktarna och ammar?
  • Mc angel

vet inget om det men du å jag e i samma sits...*ler*
    fick min son för 8 veckor sedan å nu vill jag gå ner 20 kg innan mitt bröllop i december i år...
    Hoppas att vi lyckas!

Gud vad underbart det är att vara mamma!!!
  • Maijlo

Jag gjorde det, fast genom brevkursen. Det funkade utmärkt. Man ska äta extra points eftersom man ammar så det var faktiskt lättare att gå ner under själva amningen än den gång jag använde brevkursen och inte ammade. Jag kommer dock inte ihåg hur mycket extra som jag fick äta.

• Alexi

Jag kör VV:s amningsprogram via brevkursen sen några veckor tillbaka och det går jättebra!

• sesam76
    Svar på #4
    Jaså det gör det! men g ud berätta..jag skrev in mig igår men det känns ju helt otroligt att man ska äta så mycket,,,lite svårt är det tycker jag hur man ska räkna..jag hittar inte min pointsräknare o min min butiksguide heller suck,,,hur gör du på ett ungefär?
  • sesam76
    Svar på #2
    hejsan.jaså hihi,,,hur går det för dig då? har du börjat? får jag fråga längd o så på dig?
  • Alexi

Jag har kört VV tidigare så jag är rätt van vid tankesättet. Jag delammar bara så jag äter fem points extra per dag. Man ska ju gå ner ca 0,5 kg i veckan när man ammar men jag har hittills gått ner ca 1 kg per vecka. Men jag tänker att det är ok så länge det är graviditetskilona jag går ner.

Jag har räknat ut en frukost som funkar bra och pointsen i den, sen gör jag mycket recept från VV:s häften till lunch och middag osv. Matplanering är a och o tycker jag, gör föer 4-7 dagar i taget och storhandla, då blir det mycket enklare har jag märkt, ingen risk för att stå där hungrig utan mat osv.

• sesam76

ja samma här jag har varit med förut o har väl gått efter det ganska ok i alla år i bakhuvet liksom men lite har jag glömt märker jag o tycker det är lite sådär hur om jag har säger vi 2,5 dl matgrädde i en gryta hur gjorde man då igen för att räkna ut per portion???

• Alexi

Räkna ut det totala pointsantalet i hela grytan och dela med antalet portioner.

sesam76 skrev 2009-03-05 15:32:20 följande:
    ja samma här jag har varit med förut o har väl gått efter det ganska ok i alla år i bakhuvet liksom men lite har jag glömt märker jag o tycker det är lite sådär hur om jag har säger vi 2,5 dl matgrädde i en gryta hur gjorde man då igen för att räkna ut per portion???
  • Mc angel

klart du får
    jag e 164 cm å väger 85,6 kg nu..... 4,6 kg kvar till vad jag vägde på mvc inskrivningen.....
    sen vill jag ner till 65kg till en början....va e dina numbers?
    Jag startade idag så jag har ingen erfarenhet av resultat ännu.... d e min första gång på VV..... hoppas verkligen d funkar.... jag har rätt dålig själv diciplin....

stötte på ett hinder nu vid lunchen.... åt min fästmans hemmalagade korv stroganoff å jag har ingen aning om hur mycjket points d är....

om man lagar nån egen maträtt med sås å så... hur räknar man ihop å ut pointsen? nån som vet?

Gud vad underbart det är att vara mamma!!!
Svar på tråden Någon som går/gått på viktväktarna och ammar?