• rosbusken

fråga om att klippa klor på katter???

Har en innekatt som har lite långa klor nu. Är det så att man bara klipper klorna på framtassarna eller klipper man även bak?

• Svar på tråden fråga om att klippa klor på katter???
  • godishjärtat

jag klipper både fram och bak.akta pulpan bara, bakklorna har mycket större pulpa(tror det heter så

• Smulan87

mina misar biter på sina naglar bak så dom behöver jag aldrig klippa ;> framklorna klippe rjag varannanvecka

BF 11Juni 2009
  • rosbusken

läste nämligen i en bok att man bara skulle klippa fram men tyckte det lät lite konstigt.

• godishjärtat

Det beror väl på hur långa klorna är på din katt, min behöver absolut klippa både fram och bak.Jag klipper 1 gång i månaden kanske.

• FlushochLegolina

Jag klipper både fram och bak. Ska man ställa ut katten ska klorna runtom vara klippta.

• skorpionen80

Jag klipper också både fram och bak, men de där bak växer inte lika snabbt som framklorna.

Glöm inte klon på sidan av framtassarna ;)

• Juliii86

jag har en fråga angånde om kloklippning.. jag köpte en dyr från my one affären. OM jag minns rätt så köpte jag den för cirka 150 kr. När jag o min fästman kom hem skulle vi klippa klorna, klippte den inte så bra. Den gjorde sönder klorna {#lang_emotions_frown} Så jag vågade inte fortsätta klippa.

Behöver tips på en bra kloklippning? Vart köper ni era?

**Älskar dig min Henke**
  • Mynta

Jag klipper fram varje vecka, bak räcker det oftast med varannan vecka, men det är lite olika.

• Juliii86

vart köpte du den? skivar dom sig? för det gör på min katt

Mynta skrev 2009-05-15 14:54:56 följande:
    Jag klipper fram varje vecka, bak räcker det oftast med varannan vecka, men det är lite olika.
    **Älskar dig min Henke**
  • morriis

Vi köpte vår på typ coop eller maxi har jag för mig och den är jättebra. Köpte en liten på zooaffären men den "spräckte" klorna så den fick slängas.

Jag får klippa fram en gång i veckan. Bak behövs inte lika ofta, max varannan vecka eller så. Vår katt har hemska klor, glömmer vi klippningen i mer än 2 veckor så fastnar han i allt och då använder han ändå klösbrädan väldigt flitigt

• Juliii86
    morriis skrev 2009-05-15 15:15:16 följande:
    Vi köpte vår på typ coop eller maxi har jag för mig och den är jättebra. Köpte en liten på zooaffären men den "spräckte" klorna så den fick slängas. Jag får klippa fram en gång i veckan. Bak behövs inte lika ofta, max varannan vecka eller så. Vår katt har hemska klor, glömmer vi klippningen i mer än 2 veckor så fastnar han i allt och då använder han ändå klösbrädan väldigt flitigt
    okej tack så mycket Men hur mycket kostar den från ica maxi och coop forum?
    **Älskar dig min Henke**
  • såffan

börjar du inte klippa klorna så beöver du inte göra d om du har en frisk katt, börjar du klippa reagerar kroppen som om den hade gått av och klorna börjar växa mycke fortare då kommer du alltid behöva klippa...

• morriis
    Juliii86 skrev 2009-05-15 15:26:59 följande:
    okej tack så mycket Men hur mycket kostar den från ica maxi och coop forum?
    Gav max 50:- för den.
Svar på tråden fråga om att klippa klor på katter???