Inlägg från: Anonym (Trickster) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Trickster)

vuxna med adhd add as

Hej alla. Här ska nog jag vara egentligen.
    Min sköterska på psyk tror att jag är bipolär, men en läkare jag träffat flertalet gånger (vid mina infall med rakblad och tabletter) tyckte jag skulle göra en utredning på adhd, vilket jag lät min sköterska övertala mig att skippa. Dumma jävla jag!!

När jag nu läste på en av era sidor, så ser jag ju: That's me!!!

• Anonym (Trickster)

Det är mest av frustration och ilska för att folk inte fattar eller för att jag inte fattar vad de menar.

Himmelkropp skrev 2009-03-01 22:40:43 följande:
    Jag känner eller vet ingen som har adhd och skär sig
  • Anonym (Trickster)

Gjorde hela sommaren, har inte skadat mig på ett år

Blir lite arg på mig själv bara att jag inte tog den där remissen och gjorde utredningen som det var meningen, utan gick på vad en sköterska sa.

Måste fråga er andra också. Har ni svårt att prata med psykologer och andra överhuvudtaget om hur ni mår?
    Är det fler som mår riktigt dåligt under vissa perioder?
    Jag kan inte öppna mig för någon, känns så jävla svagt på något vis.
    Inte ens för mamma.

Himmelkropp skrev 2009-03-01 22:47:09 följande:
    HM! Men ut och spring, avreagera dig så istället. De funkar!!!
  • Anonym (Trickster)

Jag ska säga att jag vill göra det ändå, men jag känner mig så jävla jobbig och störande. Känns som han kommer lyckas övertala mig ändå. Ska försöka stå fast vid min åsikt i det ändå.

Jag vet inte vad jag ska säga när de frågar. Hur mår du idag då? Ja jag mår bra svarar jag och så ljuger jag.
    En sån fråga kan få mig att känna mig pressad som fan, för om jag mår bra så tycker alla att då klarar jag allt, för jag är så glad o positiv, men i mitt huvud snurrar det bara omkring och jag glömmer vart jag gör av saker, jag glömmer vad jag gör i ett rum, jag fattar inte vad folk menar.
    Jag känner mig så jävla dum i huvet för jag FATTAR INTE!!!!

HellviHumle skrev 2009-03-01 22:59:05 följande:
    Anonym (Trickster) skrev 2009-03-01 22:51:12 följande: Det är väl inget som hindrar att du ändrar dig? Säg till läkaren att du kommit på andra (bättre?) tankar och att du ändå vill göra en utredning. Jag säger minst hemma och bland okända. Mina vänner får höra desto mer. När jag var tvungen att prata med olika läkare osv så fick jag alltid ett fall neråt efteråt. Lika jobbigt varje gång. Mått dåligt har jag gjort de sista 50 åren eller nå't. Ibland sämre och ibland ännu sämre. Det har funnits en del hyfsade perioder också liksom en del väääldigt djupa dalar. För fyra år sedan höll jag på att kliva av helt och hållet.
  • Anonym (Trickster)
    ensamhemma skrev 2009-03-04 09:55:42 följande:
    jag är exakt likadan....reagerar starkt på om nån säger nåt fel eller ifrågasätter mig,,kan bli så kränkt och ledsen. jag drar också upp allt om o om igen när jag blir arg på min karl..jag har verkligen låtit han äta upp skiten varje gång han gör nåt som jag tycker är skumt eller inte passar in i våra rutiner,jag blir förvirrad av minsta avvikelse o då börjar jag bråka..har t om gjort slut just för att jag klarar själv inte av mig när jag blir så..men han går ingenstans ändå.
    Jag är också så. Nu senast vart jag genomtokig för att pojkvännen ljög om en småsak. Visst han ska inte ljuga, det var dumt av honom, men det var om en sån jävla petitess och jag fattar det, men jag sitter och bygger upp värsta jävla grejerna i mitt huvud.
    Tror en massa skit.
    Kan inte heller släppa saker som hände när han var med sitt ex som jag mår dåligt av att tänka på.. det går bara inte att förtränga.
    Och vad har jag med det att göra liksom..
  • Anonym (Trickster)

Hej igen allihop.
    På måndag ska jag träffa sköterskan angående att jag vill göra ADHDutredning.

Om jag räknar upp lite grejer kan ni säga om det är typiska ADHD-symtom eller om det bara är individuellt??

Extremt trött vid för mycket intryck
    Impulsiv
    Frustrerad
    Svårt att förstå vad folk menar
    Svårt att fokusera på vad folk pratar om när de bara pratar "skit"
    Säger saker som jag ångrar
    Pratar för mycket
    Svårt att ta tag i saker
    "Hispar" med benen när jag sitter
    Vaggar eller skakar när jag ska sova

Sen undrar jag om det är fler som tycker det är jobbigt att trycka på stop-knappen när man ska kliva av bussen?
    Varför känns det så jobbigt.. jag hoppas alltid att någon annan ska trycka så jag slipper..

• Anonym (Trickster)

Ibland när jag hör ihållande ljud (surrande, dator som smattrar, bilar som står på tomgång) så vill jag bara ta på mig hörselkåpor.. det är som att någon kör en kniv i öronen på mig och vrider om.
    Idag är en sån dag. Jag klarar inte av ljuden. Funderar på att sänka ner huvudet i ett bad.

• Anonym (Trickster)

Jag har också fått höra att jag kan ju fortsätta att inte göra någonting.. Som om man inte försöker så gott man kan.
    Det är kränkande och frustrerande och jag kan inte förklara mig för personen i fråga hur fruktansvärt det känns när man gör allt man kan för att duga och alla andra bara ser ens brister.

Tack, jag vet att jag är värdelös.

• Anonym (Trickster)

Vet inte om ni minns mig, men klampade in i början på den här tråden.
    Har idag varit och pratat med sköterskan på psyk. Han tyckte absolut att det lät lämpligt att utreda ADD och ADHD, men sa att kön till neuropsykiatriska är jättelång så han skulle kolla upp om en psykolog på Affektiva kunde utreda mig istället.
    Tror ni det bara blir något blahaa då eller tror ni det är en lämplig väg att gå för att snabba på det hela?
    Skönt att han lyssnade iaf och att det förhoppningsvis HÄNDER någonting.

• Anonym (Trickster)

I det läget brukar jag försöka ta ett bad.. sänka ner huvudet i vatten gör att det blir sååååå tyst och skönt omkring en. Underbart.

Anonym (...) skrev 2009-03-16 14:29:54 följande:

Mitt problem är juh att jag är TRÖTT! ja är så vansinnigt trött hela tiden för min hjärna går på helvarav. Jag får inte utlopp för min energi för min kropp inte orkar. Så jag är låg utanpå och hög innanpå eller hur ska man säga? Jag vill bli mer aktiv i kroppen och mindre aktiv i skallen. Jag kan ha helt tyst runt om mig och vara helt ensam ändå känns de som de står hundra pers runt om mig och skriker och stressar. Så jag blir så stressad och utmattad.
Svar på tråden vuxna med adhd add as