Inlägg från: Anonym (sjuk?) |Visa alla inlägg
  • Anonym (sjuk?)

vuxna med adhd add as

Åh blir så ledsen.
    En tjej på min karls jobb snackar så mycket skit om mig och hon känner mig inte ens. Hon vet inte hur vi lever våran vardag men ändå kan hon kasta ur sig saker som att det är sååå dåligt att jag inte har vårat barn hemma på dagarna för det skulle då hon minsann ha om hon hade barn. Även om hon var sjuk. Sen då min man berättade det för mig så blev hon arg för att han berättade.

Nu sitter hon och fortsätter snacka massa skit bla så undrar hon varför vi ens är tillsammans eftersom han får göra allting här hemma och jag gör ingenting osv.

Sånt här skit knäcker mig! Jag blir tokledsen och ångesten kommer som ett brev på posten.
    Hon har aldrig träffat mig. Hon har aldrig varit här hemma hos oss. Hon pratar bara med min man då dom jobbar ihop och då via datorerna. Vad får hon ut av att göra såhär?

• Anonym (sjuk?)

Jag vet inte vad jag ska tro Jag har ju gjort det där testet vid datorn då man hör och ser siffrorna 1 och 2 och man bara ska klicka med musen då jag hör/läser ena siffran.

Då jag var till läkaren några veckor efter frågade jag honom hur testet hade gått och jag fick veta att det hade gett utslag men att han inte kunde så mkt om det men att det kan vara så att jag har en diagnos men det behöver inte vara så trots utslaget.

Häromdagen ringer psykologen som gjorde testet på  mig och då frågade jag henne. Hon blev förvånad att inte läkaren pratat mer med mig om det hela eftersom hon trodde han skulle gå igenom det hela med mig och att det VERKLIGEN gav utslag på testet men att läkaren måste göra slutgiltiga bedömningen och är den som sätter diagnosen osv.. Så på henne så låter det ju som att jag har adhd men inte riktigt på läkaren..

Vad ska jag tro?

• Anonym (sjuk?)

även jag får höra det och typiska är " om man ska gå efter dom symtomen så har ju hela sverige adhd".

Ingen som vill svara på mitt inlägg jag skrev igår?

• Anonym (sjuk?)
    Himmelkropp skrev 2009-03-30 15:03:52 följande:
    anonym (sjuk?) Visst har du adhd! kan vara så att läkarn inte ville ta de på telefon?!
    Fast läkaren träffade mig personligen. Det var psykologen som jag pratade med över telefonen.

Det känns typ att OM det vore generellt utslag borde det ha vart lite nu och då i testet men så var det ju inte utan det var ju just på adhd som det hade gett utslaget.

Så nu sitter man här och har gjort ett test men vet inte om man har något eller inte fast det tydligen verkar eventuellt så. Jag blir galen :S
  • Anonym (sjuk?)
    HellviHumle skrev 2009-03-30 19:31:14 följande:
    Allvarligt talat så tror jag att de här kommentarerna beror på okunskap. Det folk vet om Npf är det de lär sig i tidningarna. Vanligen när det hänt något tragiskt som t ex Rödeby. Det innebär ju att folk i allmänhet får en felaktig syn på störningarna.
    Jag håller med. Det är garanterat okunskap. Min mamma fattar ingenting heller av det hela och säger att jag inte kan ha det.
    Dock jag som har läst på lite mer ser att många i våran släkt troligtvis har det men dom är så gamla att då dom var yngre så var det inte lika vanligt att ta itu med det. Då var alla pojkar bråkiga allmänt för det var ju så det "skulle" vara tex.

Jag blir inte arg på dom som säger så. Är det bekanta så håller jag mest bara tyst. Är det någon mer närmare mig så försöker jag förklara lite bättre för dom bara.
  • Anonym (sjuk?)

Ysta. Ta inte detta på fel sätt för det är absolut inte menat så utan mer en liten tanke om en eventuell reflektion från en annan vinkel av det du skriver.

Kan det vara så att du tar åt dig tusen gånger mer då han säger mindre positiva saker så att dom positiva sakerna lite "glöms bort" av dig?

För så är det för mig. Ibland tycker jag det är skitjobbigt. Min man bara klagar på mig hela tiden och är sur och grinig på mig och jag blir tokledsen för jag känner att jag inte kan göra nåt som duger osv..

Men då jag sansar mig och försökter titta på det hela "utifrån" så vet jag ju egentligen att han faktiskt säger positiva saker oxå men att han måste säga typ 10positiva saker för att väga upp 1negativ sak just för att jag förstorar upp det negativa man säger till mig till skyarna..

• Anonym (sjuk?)
    Ysta skrev 2009-04-05 21:26:20 följande:
    Anonym (sjuk?) skrev 2009-04-05 20:16:25 följande: Oj jag blev alldeles kallsvettig och inställd på världens kritik efter din början *s*. Men när jag läst igenom det två gånger så kan jag säga att du till viss del har helt rätt...Jag har så lätt att ta åt mig av negativa saker men inte det som är bra. Men han är heller inte speciellt bra på att ge mig bekräftelse heller... Så det är ett problem som ligger hos oss båda.Men jag har extremt svårt att ta kritik och om jag till slut inser att det faktiskt var befogat så mår jag jättedåligt för att jag gjort fel, igen och ber om ursäkt en miljon gånger och känner mig som världens sämsta människa.
    Du låter precis som mig. Det är som att jag kunde ha skrivit det svaret till migsjälv typ.
    Är det något ni har pratat om? Att det är bägges fel lr är det oftast att en sitter o "anklagar" den andre? Då jag tar åt mig av allt negativt så exploderar jag. mitt humör kommer på 2sek o jag hinner inte tänka klart och då spyr jag bara galla över min karl men vi har faktiskt suttit ner och pratat då vi inte haft problem med det hela eftersom det är då man kan se nyanserat och förklara att man  är skitdålig på att överdriva det negativa man får höra men att partnern samtidigt gärna får tänka lite längre och försöka överdriva det positiva och visa lite extra bekräftelse.

Men det är otroligt svårt för oftast (iaf inte jag) så blir jag galen och då ser jag inte mitt "fel" i det hela utan det gör jag sen då ilskan gått över
  • Anonym (sjuk?)
    Ysta skrev 2009-04-06 21:22:14 följande:
    Känner mig så less just nu... Alltså jag vet inte om det är ett "vanligt" problem eller om det bara är jag som är knäpp... Men jag tycker inte om att prata med och träffa okända människor i situationer där jag känner mig "utsatt"/obekväm.Som idag var jag och min kille iväg och köpte ett barbord åt mig som jag hittat på Blocket. Till att börja med så när jag ska svara på en annons så skickar jag mail eller sms för jag vill inte ringa...Sen när vi kommer dit så vill jag knappt titta på bordet och kolla så att det är fint utan vill bara betala och komma ut därifrån för jag mår skitdåligt av det. Nu kollade ju min kille så att allt var fint och bra men han blir irriterad på mig för att jag är så här.Det är samma sak om vi är på tex Elgiganten och ska köpa en grej och han säger åt mig att gå fram till en säljare och prata med dem, jag totalvägrar så han måste göra det och envisas han med att jag ska göra det så kan jag nästan börja gråta för så jobbigt är det.Är det bara jag som är så här???
    Jag är oxå sån. Och jag tycker det är SKITJOBBIGT då man står med en säljare och så ska man fundera på saken ett tag.. Jag klarar inte av det utan måste säga direkt att jag ska ha saken eller inte medan min man kan kika lite, lyssna lite på försäljaren och fundera lite medan försäljaren står där.

om det är en rak fråga jag har så kan jag gå till en försäljare men inte annars
  • Anonym (sjuk?)

Åh jag har sån ångest

Skulle få börja på en aktivitet och allt var klart förutom att få sista godkänt från fk.. SUperglad över att ha hittat något jag vill så ringer jag för det och får NEKAT!!
    Hela min värld rasade.. fick nekat för dom ska ifrågasätta min sjukpenning om inte min psykläkare  skriver bättre sjukpapper..
    Är sjukskriven för ångest och depression men inga tabletter hjälper mig

Ska till läkaren idag men jag har sån ångest för tänk om han inte skriver bättre och tänk om jag inte blir fortsatt godkänt sjukskriven och måste jobba från 1a maj? jag är inte frisk nog

och imorron skulle jag på första möte med psykolog för samtal och vi skulle gå igenom min utredning oxå. men nu ringde dom och hon är sjuk. typiskt. Gah jag blir galen

• Anonym (sjuk?)
    ensamhemma skrev 2009-04-14 15:53:44 följande:
    Anonym (sjuk?) skrev 2009-04-14 12:37:43 följande: åh jag förstår att det känns skit,vadå begära bättre papper från din psykläkare?vilken dålig ursäkt.säg exakt till din läkare som du skrev här o överdriv t om lite så att han verkligen förstår att du inte är kapabel att börja jobba nu...lyckokramar
    mötet gick bra. Läkaren förstod mig och han skulle hjälpa mig med att skriva så att min problematik kom fram ordentligt i papperna till fk.. Men jag måste ju vänta tills nästa månad innan jag vet om det hjälpte lr om fk är dumma iaf mot mig.

Kom iaf hem med en diagnos.. har adhd/add och fått diagnos på det nu och ska börja med concerta i morgon. Vet inte riktigt vad jag känner inför det för jag fick inte så mkt information av min läkare tyvärr.
    (han är st.läkare så det är en annan läkare som fixar receptet åt mig)
  • Anonym (sjuk?)

Jag skulle oxå ha gjort cellprov men har bokat om tiderna varje gång
    Jag får för mkt ångest så det funkar inte.

Jag måste fråga er nu..Jag fick ju min diagnos igår. men hur funkar det? skrivs det bara in i journalen så vips, har man en diagnos? eller vad krävs då dom sätter diagnos? jag har mest problem med impulskontroll och via hörseln och jag hörde ju allt han sa igår men idag finns knappt nåt kvar så jag kan typ inte svara på frågor om min adhd eftersom jag inte kommer ihåg vad han sa
    Har redan fått folk som "ifrågasätter" att jag fick en diagnos och det känns skitjobbigt. jag som är så "glad" över att få veta vad som är fel på mig och äntligen kanske får rätt hjälp att tackla det och så får jag folk som ifrågasätter

• Anonym (sjuk?)
    Kaldorei skrev 2009-04-15 19:51:15 följande:
    Folk ifrågasätter mig helatiden när jag säger att jag står i kö för utredning *nämen du e väl inte hyperaktiv* Nä, jag kanske inte är det utanpå så det synd, men dem får gärna hoppa in i min torktumlarskalle å prova på en riktigt *rolig* karusell om dem vill.Anonym (sjuk?) skrev 2009-04-15 10:29:37 följande:
    Sådär är det för mig med. och så får jag höra hela tiden "ja men dom där symtomen har ju alla mer eller mindre så då har väl alla adhd då.."
    jag blir så trött
Svar på tråden vuxna med adhd add as