Crash Boom Bang skrev 2009-03-06 20:16:06 följande:
Jo de e sant . Jag har inte fått någon diagnos men funderar på att kolla upp de . Jag vet inte heller hur man gör men har fått veta här i tråden att man utreds hos en psykolog . Vad är det för tester du fick göra ? Och var gjore du dom ? ( svara bara om du vill ) . Jag tror verkligen jag ÄR korkad och är rädd jag kommer känna det samma fast man får diagnos . Jag tar inte illa vid mig att du frågar vännen , man måste ju fråga annars får man ej veta
Jag har ju inte heller någon diagnos men jag ska ta kontakt med VC på måndag för att få hjälp att komma vidare mot en diagnos.. Tyvärr så är det flera månaders väntetid på att få komma till psykolog här och så måste man ju ha remiss från läkare och eftersom det inte är akut så är det inte säkert att de tar emot på VC. Vi får se
Jag har varit hos Arbetsförmedlingens arbetspsykolog och gjort första deltesterna för att se vad jag ska göra i framtiden, jag har misslyckats med precis allt jag gjort tidigare (plugg och jobb) och vet inte hur jag ska göra i framtiden. Så då får jag träffa henne och göra en utredning om vad jag kan, har svårt för och om jag klarar ett vanligt jobb.
Fick dels läsa ord högt som jag sedan skulle minnas vilket det visade sig att jag inte kunde, mitt minne är extremt "skadat". Jag fick bygga med tvåfärgade klossar som skulle bilda ett visst mönster som jag fick en bild på, vilket jag klarade när det var fyra st klossar men så fort det blev fler så gick det åt helsike, jag fick inte ihop det.
Det handlade mycket om att göra saker praktiskt det här första testet, jag fick se bilder (fruktansvärt röriga med massor av linjer och krumelurer) som jag sedan skulle rita likadana och det gick inte så bra för jag missade många detaljer.
Fick se bilder där det fattades saker i bilden, tex en dörr som saknade dörrhandtag och liknande där jag skulle säga vad som fattades och vissa bilder gick bra men på andra kunde jag verkligen inte se att det saknades något.
Jag fick en massa olika delar som skulle sättas ihop till olika figurer, tex ett ansikte, en gubbe och en elefant. Men jag kunde inte få ihop figurerna för jag kunde inte se något mönster i bitarna eller hur de skulle sättas ihop och föreställa.
Det var en massa andra grejer också, var där mellan 9 och 15 så var helt slut i huvudet efteråt. Så det hon kom fram till var ju att jag har en perceptions-störning och problem med minnet. Det var massa mer saker också.. Och hon sa att även om de inte jobbar med diagnoser så är det mycket troligt att jag har någon form av sådant också däremot kunde hon inte säga vad.
Nästa steg är fler tester och utredningar för att se hur jag ska klara av mina svårigheter.