• Ysta

vuxna med adhd add as

Crash Boom Bang skrev 2009-03-07 17:35:21 följande:

Intressant att läsa, tack för info , Så det är VC man ska kontakta först då ? Trodde man kunde börja hos psykologen direkt . Det låter som en mycket lång dag så förstår att du var helt slut . När ska du göra nästa test och utredning ? Är det på samma ställe som sist ?
    Jag har ju inte varit kontakt med VC ännu utan ska ringa på måndag men jag vet sedan tidigare att man måste ha remiss för att få komma till psykolog (om man inte går privat vilket är dyyyrt).

Det jag går hos och gör de där testerna är ju en arbetspsykolog hos Arbetsförmedlingen vilket är nåt helt annat.. Hon jobbar ju som sagt var inte med diagnoser så därför måste jag vända mig till VC och vanlig psykolog för sådan utredning.

Nästa deltest jag ska göra är 24 mars och det är hos AF det också. Sen den 26 mars så ska jag dit på samtal för då har hon hunnit gå igenom alla resultat och vi ska prata mer kring det.

Nu kunde jag ju tyvärr inte vara anonym längre för att jag råkade posta ett inlägg i fel kategori tidigare och FL fick spatt (igen). Men jag har ju ingenting att skämmas för även om jag inte hade velat vara icke-anonym i den här tråden...
  • Ysta

Jag vet att det inte är något att skämmas för men det finns många, bland annat här på FL, som tycker det är okej att trakassera både mig och kompisen just för att vi driver en blogg som är ganska uppmärksammad. Därav så hade jag velat vara anonym men nu gick ju inte det längre.

Jag har alltid vetat att jag är annorlunda och alltid känt mig såå mycket sämre än alla andra, haft svårt i skolan och sådant. Att gå till arbetspsykologen är ett första steg att få hjälp och jag ska också ringa och pressa VC imorrnbitti för att få en läkartid men jag hyser inga större förhoppningar om det.

Har en riktigt kass dag idag där humöret gått upp och ner som en berg- och dalbana. Händer väldigt mycket negativa saker i mitt liv just nu som gör att jag mår skitkasst men man får väl försöka ta det med en klackspark eller nånting.

• Ysta

Jag vet faktiskt inte, men jag har väldigt svårt för att be om hjälp.. Ska alldeles strax ringa VC och se om jag kan få en tid annars får jag nog faktiskt be henne om hjälp trots allt

• Ysta
    Ysta skrev 2009-03-09 07:43:05 följande:
    Jag vet faktiskt inte, men jag har väldigt svårt för att be om hjälp.. Ska alldeles strax ringa VC och se om jag kan få en tid annars får jag nog faktiskt be henne om hjälp trots allt
    Det blev något fel, tryckte på citera inlägget som HellviHumle skrev.. (Detta var alltså mitt svar på inlägg från HellviHumle Igår 23:39 #267)
  • Ysta

Det går inget vidare med mig att få komma till VC så jag kan få remiss till psykolog... Dessutom måste jag få sömntabletter för nu har jag inte sovit mer än nån timme per natt sen slutet på januari.

Jag ringde VC 7.50 och fick en tid att bli uppringd kl 8.10 men de har fortfarande inte ringt upp mig. Det är inte första gången som jag sitter och väntar och de inte ringer alls... Känns inte så roligt för man trycker ju in personnr så det känns som att när de ser att det är jag så skiter de i att ringa upp

• Ysta

Nu har jag ringt igen och fått en tid 9.00 som jag ska bli uppringd så får vi väl se då om de ringer upp.. Är nog jobbigt att ringa dit ändå utan att det ska strula så här

• Ysta

Äntligen har jag fått tag i VC efter flera samtal dit.. jag har fått en läkartid imorrn kl 10 så det känns både nervöst och skönt. Svårt att veta hur man ska ta upp det med läkaren bara, att man vill komma till psykolog för utredning.

De misstänkte redan när jag var barn att det var något "fel" på mig men det gjordes aldrig nån utredning då och arbetspsykologen tycker absolut att jag ska göra det nu. Men jag har så svårt att be om hjälp...

• Ysta

Gud vad jag är less på att inte kunna sova på nätterna... Nu har jag inte sovit en bra natt sedan slutet av januari. är så rastlös och bara vrider och vänder mig hela tiden, tankarna far som blixtar i huvudet fram och tillbaks och jag kan verkligen inte sluta... Nåja jag ska ju till läkaren idag för att be om diagnosutredning hos psykolog så jag ska även ta upp mina sömnproblem så kanske jag kan få sömntabletter igen.

• Ysta

Jag har just kommit hem från vc och är strålande glad!!! Läkaren jag fick träffa var helt underbar och hon tyckte absolut att jag hade tecken på både adhd och asp och att det var en självklarhet att jag skulle få en utredning.

Däremot så trodde hon att det kunde vara runt ett års väntetid på att få komma dit tyvärr men nu vet jag iaf att det är på gång och att hon trodde på mig! Dessutom så skrev hon ut insomningstabletter åt mig och ordnade så att jag ska få komma till deras psykolog inom nån vecka.

Hoppas att jag får stanna kvar här i tråden och lära mig mer om olika diagnoser även om det nu dröjer ett år eller så innan jag kan få veta själv?

• Ysta
    Kaxelina skrev 2009-03-10 17:25:35 följande:
    Vad skönt att läkaren trodde på dig. Jag vet fortfarande inte om jag måste till min psyk på måndag eller inte för tanten på mottagningen har ju inte ringt tillbaka ännu. Blir så arg. Hur j*la svårt skall det vara att ringa?
    Men vad dåligt att de inte ringer som de ska!!! Finns inget värre än att sitta och vänta och så hör de inte av sig...
Svar på tråden vuxna med adhd add as