Anonym skrev 2009-03-05 21:29:31 följande:
Hej!Jag har valt att vara anonym då jag är lite chockad och vill inte att alla ska veta vad jag har.Har precis fått reda på att jag har ADD och personlighetsstörning.Ska utföra mera tester lr vad man nu kallar de. Jag är 25 år gammal och har 2 barn på 6år och 4år, är även ensamstående.Jag fattar ingenting.. vet inte ens vad jag ska fråga men..Vill väl veta lite hur detta påverkar mitt liv?
Vad har du för symtom ? Vad fick dig att söka hjälp ?
Anonym (norran) skrev 2009-03-05 19:20:45 följande:
Jag har varit hos arbetspsykologen idag och det var ju ett helvete att genomföra de där testerna... Men hon kom
iaf fram till att jag blir otroligt stressad och att jag går totalt i baklås om en uppgift blir för svår för mig, jag reagerar oerhört starkt, blir arg ledsen och upprörd, om jag inte klarar av en uppgift. Jag har även problem med minnet och att komma ihåg saker. Hon sa att jag har en perceptions-störning, att jag har svårt för att sätta samman saker till en helhet och om det blir för många synintryck på en gång så låser sig hela min hjärna, det blir kortslutning.Jag har inga problem med att läsa och skriva, däremot en del problem med räkning. När jag blir stressad så kan jag inte sitta still utan måste hela tiden röra på mig på något vis, utan att jag ens tänkt på det så satt jag tydligen och klöste mig frenetiskt på ett och samma ställe på armen hela tiden när jag var stressad.Hon sa att de jobbar inte med diagnoser men att hon ska fortsätta att göra olika tester på mig och sen kan jag ta kontakt med landstingets psykologer för diagnos-utredning. Förutom det jag tagit upp ovan så har jag ett humör som kan skifta från sekund till sekund, blir lätt väldigt arg och lätt väldigt ledsen och ibland hysterisk. Har ett enormt kontrollbehov och måste ha strikta rutiner för att inte bryta ihop. Måste planera saker och ting noga och blir det inte som jag planerat så kan jag bryta ihop. Allt måste vara på mitt sätt för annars är det fel och jag måste göra om det på mitt vis.. Kan detta vara någon form av ADD, ADHD, Aspergers eller liknande?
Detta du skrev låter som jag i princip . Trodde jag var den enda.
borde kanske vara anonym istället för de e ju pinsamt de här !!