Inlägg från: pixiewings |Visa alla inlägg
  • pixiewings

vuxna med adhd add as

Hej!

Jag kom precis från en timma hos överläkaren på psyk.
    Har under 4 års tid haft diagnosen Emotionell personlighetsstörning men hon är övertygad om att det snarare är ADHD och jag ska få komma och göra tester.
    Är det vanligt att man får Borderline som sen visar sig vara ADHD?

Känner mig förvirrad men när jag läser här så känner jag igen mig i så mycket...

• pixiewings
    Himmelkropp skrev 2009-03-12 17:00:40 följande:
    Nej men däremot kan du ha dubbeldiagnos.
    Okej ja så kan det vara oxå ja.
    Hur går ADHD-utredning till föresten?
  • pixiewings
    Himmelkropp skrev 2009-03-12 17:15:59 följande:
    Min utredning börjar nu 18:e mars. Vet att man gör en massa tester. Jag har fått muntlig diagnos (märkbar adhd)
    Ja läkaren verkade ganska övertygad idag efter 70 min besök oxå men vi får se.
    Var mest min skoltid hon reagerade på och jag kan nu inte förstå att tidigare läkare ej har funderat i de banerna men det verkar med att en stafettläkare skriver några rader och så kör nästa vidare på det (psykiatrin)
  • pixiewings

Förlåt om jag ställer massa dumma frågor föresten..

Men är de flesta av er långtidssjukskrivna och hur har FK resonerat utifrån nya reglerna?
    Jag har varit sjukskriven sedan 02 och tanken var att jag skulle komma igång med någon sysselsättning till hösten som några timmar praktik etc men nu börjar utredningen precis innan sommaren och sen trodde läkaren att det isf blev aktuellt med något annat och en helt annan planering om/när diagnos sätts.

Började med Fluoxitin nästa vecka och hoppas att det kommer ta bort den värsta ångesten här...

Passar på att skickar en stor kram till er alla och speciellt ni som har det extra kämpigt just nu {#lang_emotions_flower}

Svar på tråden vuxna med adhd add as