Inlägg från: Queentizzan |Visa alla inlägg
  • Queentizzan

vuxna med adhd add as

Idag är jag nervös igen ör tredje gången. hehe.
    min läkare är inte speciellt duktig på att informera vart i utredningen vi är. Men Idag TROR jag att jag ska få veta om jag ska börja med concerta.
    Är så rädd att de ska bli helt anorlunda, mn är ändå van att vara på ett visst sätt och må på ett visst sätt. Helt plötsligt kanske man börjar fungera och kommer klara dom "enklaste" sakerna i vardagen. Som att åka och handla. Ta tag i barnens läxor, organisera. Ta körkort osv. Städa hemma utan att de känns som man ska bestiga ett berg. Kanske min attityd blir bätytre och mitt humör mildare? kanske min inre rastlöshet försvinner och jag kan göra av med min energi på ett sunt sätt utanför hemmet.
    Usch.. shit :D jag e nervös.

• Queentizzan

Så drygt.
    Min läkare ringde i fredags för jag skulle få ett svar.
    Men då hade hon inte kollat genom mina sista papper :O
    Jag menar de e inte om jag har halsfluss jag väntar svar på. Jag vill ändå gärna veta om jag har e diagnos eller ej. Om de blir medecin byte osv.
    Idag halv 1 ska hon ringa.
    Jag vill ha någon här då men min man kaninte vara hemma från jobbet då han har huvudansvaret för en massa killar. Ah va de irriterar mig.
    Nu behöver jag ta om hela fredagens oro och spänning idag igen.
    Hela hlgen har jag fått vänta fast jag inte borde. Lönt att sätta upp en telefon tid för att ge mig ett svar om hon inte ens hunnit kolla på papperna. Blir tokig.
    Hon har vart ganska dålig med att informera mig steg för steg hur utredningen går till. Så hon har kunnat säga att du får en teletid då och då och de ända jag fått veta då är att jag skullat fylla i fler papper. Grrr

• Queentizzan

sorry måste bara gnälla. Tror ni min läkare har ringt än?
    Hon skulle ringa halv 1 och har fortfarand iente ringt. Har ringt 2 ggr till psyk och frågat om jag missförstått tiden eller om hon är sjuk. Men nä hon ska rnga mig. Nu är klockan snart 5 och antar att hon gått hem för dagen eller något.
    Blor så förbannat besviken.
    !!

ARG!

• Queentizzan

Crash Boom Bang skrev 2009-03-09 16:54:14 följande:

Ja jag menar de e ändå en allvarlig sak för mig att få veta.
    Jag lever i en familj med 4 barn och jag vill må bra för deras skull. Denna diagnosen kan betyda mycket för mig och mina barns framtid.
    Men men jag får ringa i morgon och fråga vad som hände varför hon inte ringde.
    När vi pratade i fredags frågade jag extra noga om de va måndag efter helgen hon menade oh hon sa JA.
    Mne men de e osm vanligt!
    hade jag missat hennes tid hade jag fått betala. Men när en läkare missar en tid händer inget!

Nu sk ajag sova för jag e helt utmattad av irritation.
    kram
  • Queentizzan

Nu tränger jag mig in här igen :P
    Min läkare ringde idag. WOW!
    Men jag är inte mycket smartare för det.

Hon sa att jag har höga poäng på mina tester och att jag ska testa medecin och se om de hjälper. Men jag förstår ändå inte.
    HAR jag AH/HD eller har jag de INTE!
    Eller kan medecinen vara en del i utredningen att om den funkar så är de just AD/HD jag har. Och hjälper inte medecin så har jag de INTE!?
    Hur förbaskat många medeciner ska man gå genom då innan man vet vad man har och inte har?!
    Jag orkar inte vara ett försöksdjur med medecin längre.
    Jag vill bara få må bra. Vara mäniska, ha ett jobb och vara social och funka NORMALT vad nu det är.
    Jag vill klänna mig vuxen och jag med hjälp av min psykolog tror jag känner mig vuxen när jag har körkort och ett JOBB! tjänar egna pengar. Slipper vara sjukskriven för min ångest och mina depritioner och skit.
    När jag är mamman som orkar ta mig till egna aktiviteter och ta barnen till alla sina.
    Jag har redan hus man och barn kisar och hundar. De e lixom bara mitt sociala liv som saknas. friska sunda vänner. Inga energi tjuvar som bara snackar skit så fort man vänder ryggen till. Jag vill ORKA!

Blä för allt. Snart är klockan 7 och ja lär väll somna med barnen. Om jag inte kan få min man att lägga minstingen idag. de dryga att bo i skogen är att här e MÖRKT! och jag är mörkrädd. Så att gå en långrunda för att piggna till efter mörkret fallit är ngen ide tyvärr.

kram

• Queentizzan

*Hälsa på folk - Tittar inte i ögonen, lyssnar inte
    Har jätte svårt att titta folk i ögonen när jag pratar. Och har svårt att lyssna. Men jag försöker.

*Äter aldrig/sällan dagtid, dricker nästan inte heller (obehag att dricka)
    Äter sällan sällan dagtid. Dricker inte så mycket heller. (VAD HAR DE MED ATT GÖRA DÅ??) Trode inte de va symtom på något.?!

*Klarar inte av att umgås med personer förutom familj
    Jo men inte så många tyr mig gärna till en person.

*Förstår inte/accepterar inte att andra tänker/känner annorlunda än mig själv
    Nä tror jag inte

*Förstå andras känslor o att saker jag gör sårar
    Tror de?

*Svårt att se helhet o hänger upp mig på detaljer
    Yes :(

*Har alltid rätt trots att jag blir överbevisad, påpekar någon det blir jag kränkt o ARG
    Nej så känner jag inte.

*Doftsinne som en blodhund, måste lukta o ta på allt
    Nej inte vad jag kan komma på så här rakt av

*Svårt att uttrycka mig o förklara med ord, blir ofta frustrerad o arg
    Yes yes

*Avsaknad av att känna glädje
    Ofta inte alltid. Kan få glödjerus, men sen få ångest över att jag va glad?

*Hoppa in i diskusioner o inte vänta på min tur
    mm :S

*Klarar inte av minsta förändringar
    De kan nog göra mig irriterad men jag kan hantera de

*Tar alltid åt mig saker negativt o tolkar tonläget i både tal o skrift till att det är ngt mot mig
    Japp japp, där har ni mig i ett nötskal.

*Upprepar en del ord, om ngn tex säger apa, så måste jag säga det högt för mig själv
    Nej

*"Special intresse" Dokumentärer, medicin, viss städning
    Ta hand om djur som far illa fast jag självinte har tid och ork igentligen. Kanman se de som ett intresse?

*Obehag av vissa ljud o lukter som får migg att kvälja tex lukten av viss mat som inte är "okej mat" för mig
    Inte mer än normalt tror jag?

Vad handlade denna om :P
    Har lite svårt att hänga med ert tempo :O Ni är duktiga å att skriva här inne hehe :P

• Queentizzan
    Aquagreen skrev 2009-03-12 09:50:01 följande:
    Queentissan - Att jag inte äter o dricker beror på stort obehag, inte att jag äter el dricker dåligt utan jag verkligen inte äter el dricker alls ibland, får kvävnings/äckelkänsla o säg är detta normalt? Helt klart att detta hänger ihop med något.Obehag av vissa lukter så som mat då menar jag inte mat som luktar illa så som surströmming tex utan vanlig mat, men mat som enl mig inte är okej mat (jag har viss mat som jag har "fobi" för.Om du läser på vissa sidor på nätet så beskrivs detta med mat/dryck "difficulties" som förekommande bland AS.
    Okej.- Nä så känner inte jag.
    Jag vet inte varför jaginte äter ibland på dagarna eller dricker för den delen.
    Jag är ofta trött och om jag får vatten tex på huden får jag en obehaglig känsla.
    Samma om jag dricker då. De bränns inte men de känns på något sätt jätte obehagligt.

Lukter är jag inte känslig alls för. förutom som du sa surströmming och sånt där :P
  • Queentizzan

Jaha..!!
    Börjar med concerta i morgon!
    18 mg till en början.
    Ska bli spännande :O

• Queentizzan

Ja jag ska försöka.
    läste biverkningarna. jag har jämt otur med dom. och jag hoppas fan inte jag blir mig agresiv än jag redan är. haha då är de kris i bygget :S
    Jag kan väll slippa biverkningar för en gångs skull.

• Queentizzan

har tagit conserta nu ett par veckor.
    jag har fortfarande mina koncentrations svårigheter. men klarar av att vara vaken en hel dag utan att dö av trötthet. knns inte längre som jag sitter i en bubbla och inte kan komma ut. känner inte riktigt samma inre stress men den är inte borta heller. känner mig fortfarande rörig och Oorganiserad. men ändå mer stabil. ska öka till 54 mg i morgon. får la se hur de blir :)
    men de är varjefall bättre så utsikterna är goda tycker jag.

• Queentizzan

Jag får också för mig att jag är gravid bara för jag vet att jag INTE ska bli det!!
    Bästa är juh att köpa ett test så utesluter man möjligheten!!

• Queentizzan

Håller tummsen att de e negativt då. så du slipper gå genom en abort.  {#lang_emotions_flower}

Svar på tråden vuxna med adhd add as