• Anonym

vuxna med adhd add as

va fin den nya presentationen är. Den har du gjort bra TS. Jag hoppas att allt är bra med alla i tråden idag.
    sj är jag helt slut. har varit på resande och städande fot hela dagen...

• Anonym

Hej!

Jag har valt att vara anonym då jag är lite chockad och vill inte att alla ska veta vad jag har.
    Har precis fått reda på att jag har ADD och personlighetsstörning.
    Ska utföra mera tester lr vad man nu kallar de.
    Jag är 25 år gammal och har 2 barn på 6år och 4år, är även ensamstående.
    Jag fattar ingenting.. vet inte ens vad jag ska fråga men..
    Vill väl veta lite hur detta påverkar mitt liv?

• Anonym

HellviHumle:

Ja en förvirrad sådan. jag har precis fått jobb men detta ligger ca 2h härifrån, och alla jag träffat under utredningen tror inte att jag kommer klara av att behålla jobbet pga av detta. och det känns ju mindre skoj.

Men är rätt glad att få veta detta ändå, nu kan man koncentrera sig på vad man kan få hjälp med för att man ska fungera bättre.

När jag fick beskedet började jag skratta, blev så chockad. trodde verkligen inte detta. Men nu är det som det är.

Men har nog lite svårt att fatta det än..

• Anonym

o.m.g! Jag är chockad. Jag gjorde testen himmelkropp länkade ovan och fick borderlineadhd och på aspergertestet fick jag tretton poäng!! Låga i och för sig men ändå.. Vad gör jag nu?

• Anonym

Anonym (Asp kanske?) skrev 2009-03-11 22:08:42 följande:

Jag fick 28 poäng. I måndags var jag hos läkaren och bad att han skickade remiss till en utredning. Han tyckte dock i början att jag inte helt kvalificerade till det, men efte att ha beskrivit hur jag är så ändrade han sig. Så det enda du kan göra är kanske det samma..
    Okej, tack för svaret. Känner mig rätt lugnad nu. Jag har hört att det ska till så mycket för att få en diagnos på barn och så, så gör man ett test och tror att man ska klara det galant och hamnar på gränsen för bägge .

Kan en vanlig depression göra att det blir högre poäng på dessa test?
  • Anonym

Vad är första steget om man misstänker att man har adhd som vuxen?

• Anonym

Tjena mittbena alla! Har inte orkat skriva något härinne, men nu så......Ångesten vill inte släppa vet inte varför det ska vara så? Funderar på medicin, någon som käkar det pga ångest, härinne?

• Anonym

Hej såg den här tråden. Jag är 32 år med svår MBD det går inte att översätta till adhd då mbd hade fler kriterier för att räknas som svår så svår adhd är medelsvår MBD.
    Har kommit på att med detta problem kan man inte leva i ett förhållande. Problemet blir att j äldre man blir desto mindre ork har man till att hålla copystrategierna uppe tyvärr.

• Anonym
    Tindra02 skrev 2009-04-16 18:24:10 följande:
    Hej!Jag har inte läst genom tråden  men den är på 116 sidor Ska göra det sen...Ville bara fråga om jag kan få vara med här?Fick idag veta att min grabb, 8 år har ADHD Så detta är väldigt nytt för mig...Kram
    hej om du vill så kan du komma in i våran tråd barn med bla adhd den hittar du under medlemsgrupper gå in på barn med speciella behov där hittar du oss ,välkommen
Svar på tråden vuxna med adhd add as