Inlägg från: Anonym (nyhär) |Visa alla inlägg
  • Anonym (nyhär)

vuxna med adhd add as

Ysta skrev 2009-03-18 22:11:48 följande:
    Fan jag orkar inge mer! Mår skitdåligt... allt är kaos i mitt huvud och det är aldrig tyst därinne!!! Jag har en partner som ljuger för mig hela tiden fast han vet hur svårt jag har att lita på folk och att de två viktigaste orden för mig är respekt och ärlighet. Hur fan orkar man? För just nu vill jag bara lägga mig ner och dö för att få tyst på allt inne i huvudet!
    vet hur det är, man orkar fan inte med sitt eget huvud, provat att meditera har funkat för mig att bara låsa in mig i ett mörkt rum och räkna från 1000 baklänges ner till 0 det stänger huvudet då allt fokuseras på att hålla rätt på talen.
  • Anonym (nyhär)
    Himmelkropp skrev 2009-03-18 23:24:37 följande:
    Svår MBD är Damp. Välkommen hit föresten!
    Nej inte riktigt damp passar inte in i mbd då gillberg ändrade om i sina kriterier så mycket att dom inte stämmer med något utan kriterierna för svår mbd ligger mer med fokus på adhd med viss motorisk problematik. DAMP vart inget som begrepp anser jag då svår damp riktar sig mer på det motoriska vilket blir helt fel
  • Anonym (nyhär)

Anonym (nyhär) skrev 2009-03-18 23:28:36 följande:

Nej inte riktigt damp passar inte in i mbd då gillberg ändrade om i sina kriterier så mycket att dom inte stämmer med något utan kriterierna för svår mbd ligger mer med fokus på adhd med viss motorisk problematik. DAMP vart inget som begrepp anser jag då svår damp riktar sig mer på det motoriska vilket blir helt fel
    säg adhd med dcd svår adhd med dcd så översatte psyk i umeå svår mbd enligt journalen tittade nyss i den:)
Svar på tråden vuxna med adhd add as