Inlägg från: timmerbacka |Visa alla inlägg
  • timmerbacka

vuxna med adhd add as

Hej!
    Vet inte om detta är ett forum för mig ännu. Jag "utreder" mig själv.

Hur tar man som vuxen reda på om man har MBD/AS/ADHD ... ?? Som det är här så misstänker jag nånting, men så orkar jag inte gå hela livet.

timmerbacka.blogspot.com/ .....Linus 2005 - Mijo 2007
  • timmerbacka

Sömnmedel har jag aldrig testat, men jag har ätit ångestdämpande i perioder innan jag fick barn. Funderar på om jag ska börja igen...

• timmerbacka

ställer om frågan...

Hej!
    Vet inte om detta är ett forum för mig ännu. Jag "utreder" mig själv.

Hur tar man som vuxen reda på om man har MBD/AS/ADHD ... ?? Som det är här så misstänker jag nånting, men så orkar jag inte gå hela livet.

• timmerbacka
    Anonym (Hej) skrev 2009-03-20 13:13:32 följande:
    Att sitta utreda sig självt lite mer "seriöst" är inte lönt. *sparkar dig i baken* Har du kontakt med Öppen Psyk?, Någon läkare du har förtroende för? Att ringa och säga att du vill göra en utredning, där du misstänker du har några svårigheter/diagnos. Om de inte vill /kan hjälpa dig ,att be dem hjälpa dig att lotsa dig vidare vart du ska ta vägen. Önskar dig all lycka till*obs de jag skrivit är inget illamenat*
    Jag är kopplad till Neurologen...men det är för min shunt ...gör datortomografi och MR varannat år, varje år träffar jag läkaren 1-2 ggr för att "kolla läget".
    Vi har aldrig pratat om ex ADHD eller nåt, men jag har ett syndrom som kallas Astenoemotionellt syndrom.
    Det innebär: koncentrationssvårigheter, trötthet, irritabelitet, minnessvårigheter och huvudvärk.

Innan jag fick barn så märkte jag inte så mycket av minnessvårigheterna, det har blivit mer av det nu efteråt. Men det tror jag har med "småbarnsföräldrar"- grejjen att göra.
    Ok, jag ska försöka ta kontakt med vårdcentralen. Tack för tipset!
  • timmerbacka
    Anonym (Ironiskt?) skrev 2009-03-29 20:15:57 följande:
    Jag arbetar som psykolog och utreder barn med olika avvikelser, bland annat ADHD. Jag har även själv precis blivit ställd på kö för ADHD utredning...isn´t it ironic??
    känner du igen "syntomen" från dina patienter och din egen problematik? Eller vad gör att du tror att du har ADHD?

Jag frågar för att jag är nyfiken..Ska träffa en psykolog inom kort och då ska jag beskriva mitt kaotiska liv..
Svar på tråden vuxna med adhd add as