vuxna med adhd add as
Jag arbetar som psykolog och utreder barn med olika avvikelser, bland annat ADHD. Jag har även själv precis blivit ställd på kö för ADHD utredning...isn´t it ironic??
Jag arbetar som psykolog och utreder barn med olika avvikelser, bland annat ADHD. Jag har även själv precis blivit ställd på kö för ADHD utredning...isn´t it ironic??
Ja, jag känner väl igen mig från mina patienter. Eftersom jag arbetar med barn känner jag väl igen mig från hur jag var som liten, hur det fungerade för mig etc. Jag vet ju vilka kriterier som ska ingå och vet att jag uppfyller dessa. Min psykolog jag gick till sa att jag troligen uppfyller kriterierna, men att mitt liv ändå verkar fungera ganska bra. Jag funderade på det efteråt och jag har ju många strategier jag använder mig av och även att min sambo får göra en massa saker jag har svårt att klara av.
Lycka till med träffen med psykologen!
På vilket sätt tycker ni med diagnos ADHD att ni har allvarliga funktionsnedsättningar och problem?
Min psykolog sa att jag nog inte får diagnosen även om jag har alla symtom, eftersom jag har ett jobb jag trivs med, har några få kompisar men ingen jag står nära, har en sambo som står ut med mina utbrott hittills....
Jag vet inte riktigt vad som räknas som allvarliga svårigheter som uppstår pga symtomen som ingår i ADHD....
Jag har problemet att jag inte diggar mat särskilt och därför bara tycker om ytterst få saker. Däremot trycker jag i min chocklad hela dagarna, för att döva jobbiga känslor men också för att jag blir hungrig. Äter bara då min sambo gjort mat och han gör sånt jag tycker om....på jobbet hoppar jag över lunchen men trycker i mig godis istället.....osv. Eftersom jag inte kräks upp det jag får i mig, så blir jag ju tjock som attan istället. Det är inte skoj alls, men så svårt att ändra på då man har svårt att se konsekvenser, vänta på något som kommer senare, ta ett steg i taget etc. då man har ADHD.