• Tonx

vuxna med adhd add as

Okej att man hoppar in här och frågar lite?
    Undrar vart man vänder sig för att få en utredning gjord och vad som händer under denna, hur lång tid och om man får en diagnos, vad händer då?

Vet inte, känns bara så korkat att gå till kuratorn och säga att man tror man har adhd..

• Tonx
    Himmelkropp skrev 2009-04-03 19:04:17 följande:
    Helt okej! Jag gick till vårdcentralen och sökte för mina humörsvängningar. Vårscentralen skicka remiss till öppna psyk. Jag har stått i ca 1½ år tills nu som min utredning har börjat. De kan ta upp till 3 år (osäker där) Om du får en diagnos blir du erbjuden medicin. Även uppföljning och psykologkontakt har jag för mig. Än så länge är jag själv osäker då jag inte har kommit så långt. Jag är anhöriga adhdàre och det ser olika ut var man bor osv.
    Oj, det var rätt lång tid det. Kanske dags att få fingrarna ur och göra nåt åt det.
  • Tonx
    Himmelkropp skrev 2009-04-03 19:10:47 följande:
    Känner du att du skulle behöva stöd och komma underfund med vad som gör att ditt liv ser ut som det gör och du tror du har en diagnos utav nåt så absolut! Shot.
    Ja, nånting är det iaf. Har varit skum hela livet
  • Tonx
    Himmelkropp skrev 2009-04-03 19:15:21 följande:
    Välkommen föresten!
    Tackar!
  • Tonx

Verkar vara en trevlig tråd det här, ska definitivt kolla mer här senare.
    Nu ska jag äta middag och åka iväg och jobba sisådär 13 timmar. Kan behövas för att lugna kroppen. :P

• Tonx

Tjafsandet känner jag igen. Tror inte det går en dag utan att jag "surar ihop" bara för sakens skull. Och det stämmer nog bra in på understimulans, dom dagar jag jobbar eller har barnen går bättre än de dagar jag inte gör nånting.

Svar på tråden vuxna med adhd add as