vuxna med adhd add as
va fin den nya presentationen är. Den har du gjort bra TS. Jag hoppas att allt är bra med alla i tråden idag.
sj är jag helt slut. har varit på resande och städande fot hela dagen...
va fin den nya presentationen är. Den har du gjort bra TS. Jag hoppas att allt är bra med alla i tråden idag.
sj är jag helt slut. har varit på resande och städande fot hela dagen...
Hej!
Jag har valt att vara anonym då jag är lite chockad och vill inte att alla ska veta vad jag har.
Har precis fått reda på att jag har ADD och personlighetsstörning.
Ska utföra mera tester lr vad man nu kallar de.
Jag är 25 år gammal och har 2 barn på 6år och 4år, är även ensamstående.
Jag fattar ingenting.. vet inte ens vad jag ska fråga men..
Vill väl veta lite hur detta påverkar mitt liv?
HellviHumle:
Ja en förvirrad sådan. jag har precis fått jobb men detta ligger ca 2h härifrån, och alla jag träffat under utredningen tror inte att jag kommer klara av att behålla jobbet pga av detta. och det känns ju mindre skoj.
Men är rätt glad att få veta detta ändå, nu kan man koncentrera sig på vad man kan få hjälp med för att man ska fungera bättre.
När jag fick beskedet började jag skratta, blev så chockad. trodde verkligen inte detta. Men nu är det som det är.
Men har nog lite svårt att fatta det än..
o.m.g! Jag är chockad. Jag gjorde testen himmelkropp länkade ovan och fick borderlineadhd och på aspergertestet fick jag tretton poäng!! Låga i och för sig men ändå.. Vad gör jag nu?
Anonym (Asp kanske?) skrev 2009-03-11 22:08:42 följande:
Vad är första steget om man misstänker att man har adhd som vuxen?
tack
Tjena mittbena alla! Har inte orkat skriva något härinne, men nu så......Ångesten vill inte släppa
vet inte varför det ska vara så? Funderar på medicin, någon som käkar det pga ångest, härinne?
Hej såg den här tråden. Jag är 32 år med svår MBD det går inte att översätta till adhd då mbd hade fler kriterier för att räknas som svår så svår adhd är medelsvår MBD.
Har kommit på att med detta problem kan man inte leva i ett förhållande. Problemet blir att j äldre man blir desto mindre ork har man till att hålla copystrategierna uppe tyvärr.