Inlägg från: Anonym (Fröken add) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Fröken add)

vuxna med adhd add as

Himmelkropp skrev 2009-03-04 09:44:55 följande:
    Jag menar, min förmåga att jobba blev inte bättre pga utredningen. Upplever de som att de bara blev mer papper som dom kunde gotta sig i.
    det lät ju inte alls bra. Ska också göra en liknande utredning. Och hoppas på det bästa, men jag är nervös. Får jag fråga vad heltids sjukersättning på bestämd tid betyder.
  • Anonym (Fröken add)
    Kaxelina skrev 2009-03-04 13:50:25 följande:
    Synd att man inte visste det tidigare. Jag har verkligen svårt att jobba. Har aldrig tyckt om att jobba. Barnen är till viss del planerade men ändå var det så att jag tjatade till mig det för att jag verkligen inte ville jobba. Har inte jobbat några längre perioder. Efter gymnasiet blev det några vikariat på dagis sen kom jag till Åland och sen jobbat jag 2 månader på en lite fabrik med att packa varor. Fick sparken där och sen har det varit i en matbutik och där har jag egentligen varit sen november 2000 men jag har ju varit borta längre tider då jag blivit mamma och haft 4 operationer som resulterat i några veckors sjukskrivning. Har alltid haft svårt att komma tillbaka på jobb och haft ångest varje gång jag skulle på jobb. Arbetskompisar är det egentligen inte fel på utan att komma på jobb som är svårt.
    Det är ju egentligen två olika saker att inte kunna jobba och att ha ångest inför jobb. Jag älskar mitt arbete men när jag varit sjukskriven har jag alltid haft lite ångest över att börja igen. Har varit sjukskriven i omgångar från jobbet så när man ska tillbaks efter en lång period ifrån känns det lite svårt i början. det är vanligt och upplevs av många. Men jag älskar jobbet i sig och tycker mycket om mina arbetskamrater. Däremot har jag problem med att utföra arbetsuppgifter och min psykolog har sagt att det är add relaterat i mitt fall. Vi ska börja utreda det nu och jag hoppas på att kunna jobba lite iaf med ett mer anpassat jobb.Tycker att det är viktigt för självkänslan. Vi får se vad som utredningen visar och vad som blir bäst i mitt fall.
  • Anonym (Fröken add)

Himmelkropp Tack för svar!

• Anonym (Fröken add)
    Kaxelina skrev 2009-03-04 17:55:37 följande:
    Anonym (Fröken add) skrev 2009-03-04 15:49:24 följande: Ja det var nåt sånt jag försökte att förklara. Kanske inte blev så bra och bara råddigt.
    aha, då förstår jag vad du menar. ;)
  • Anonym (Fröken add)

För mig är det helt ok att Okej är med här : )

Har haft en jobbig vecka med mycket att göra. Är glad att den är över!

• Anonym (Fröken add)
    Ysta skrev 2009-03-10 11:17:07 följande:
    Jag har just kommit hem från vc och är strålande glad!!! Läkaren jag fick träffa var helt underbar och hon tyckte absolut att jag hade tecken på både adhd och asp och att det var en självklarhet att jag skulle få en utredning. Däremot så trodde hon att det kunde vara runt ett års väntetid på att få komma dit tyvärr men nu vet jag iaf att det är på gång och att hon trodde på mig! Dessutom så skrev hon ut insomningstabletter åt mig och ordnade så att jag ska få komma till deras psykolog inom nån vecka. Hoppas att jag får stanna kvar här i tråden och lära mig mer om olika diagnoser även om det nu dröjer ett år eller så innan jag kan få veta själv?
    Härligt att höra. Glad för din skull! kan ju annars ta väldigt lång tid att ens få träffa en psykolog.
  • Anonym (Fröken add)

Oj, nu har jag verkligen kört slut på mina resurser. Ekonomin är usel...är ju så himla impulsiv. Vet inte riktigt vart jag ska vända mig ?! Psykiatrin , habiliteringen eller soc?
    Någon som har tips eller råd här på tråden ?

• Anonym (Fröken add)

oj mycket ilska och smärta i tråden ser jag. Vill bara krama om alla som har det tufft och jobbigt just nu. Inte kul alls. Bra att ni vågar berätta och skriva av er här. Fortsätt med det. Vi är alla här och lyssnar och kommer med hjälp i den mån vi kan. bara att veta att någon (hör)/läser i andra änden tycker jag hjälper när man inte mår bra. ((Styrkekramar))

• Anonym (Fröken add)

ysta- det verkar vara en person med en ovanligt liten hjärna som kommenterat på din sida. Tyvärr finns det sådana människor. Tycker själv att det värkar som han/hon känner sig hotad av att du vågar skriva om din självbild och är öppen med den delen av ditt liv. Du ska inte vara rädd för såna människor dom är egentligen väldigt små och har troligen/ofta själv problem med självbild och självförtroende och måste hävda sig genom andra på det här viset. Mycket tragiskt. stå på dig tjejen!! vi tycker om dig som du är!

• Anonym (Fröken add)

Anonym (ADHD?!!) skrev 2009-05-03 20:04:20 följande:

usch, denna ständiga oro i magen Brukar ni har det oxå periodvis? Det känns som något ska hända närsom. Man väntar på att nått ska hända och man ställer in kroppen på flykt. Det verkar vara många här som inte må så bra just nu (mår vi nånsin bra då) inte så som "normala" kanske. Skulle vara kul att känna lycka nångång utan att vara på språng och högvarv hela tiden. själv måste jag ha ett mål för att vara lycklig och må bra.
    känner så ofta. vet precis vad du menar. Hänger ofta i hop med ångest för mig och när jag har massor med saker att göra som jag inte vet hur jag ska genomföra riktigt. är ju så långsam och behöver mycket tid för att ta mig igenom vissa saker.
  • Anonym (Fröken add)

Anonym (ADHD?!!) skrev 2009-05-03 20:34:47 följande:

visst är det jobbigt?! själv är jag tvärtom, jag ska göra allt snabbt. jag tävlar med mig själv känns det som och har hela tiden en kamp mot klockan. jag är helt klockbesatt, kollar hela tiden på klockan.
    Vissa saker kan jag bara inte vänta på utan bara måste få klart med en gång. Om jag inte gör klart vissa saker hinner jag tröttna/ tappa intresset för dom och klarar inte av at motivera mig till att ta tag i det igen.

Är ingen tid-jagare men oron och ångesten finns helt klart med i bilden hos mig också.
  • Anonym (Fröken add)
    Himmelkropp skrev 2009-05-03 20:36:26 följande:
    allt. hehe
    jag har ju slugish add!
    vet inte om jag är utmärkande långsam då även jag kan bli irriterad på människor som är
    långsammare ; )
  • Anonym (Fröken add)

sorry vet inte vad som hände med mitt inlägg ovan. himmelkropp undrarde vad jag behövde tid till.
    men det kom inte med i citatet.

• Anonym (Fröken add)
    Himmelkropp skrev 2009-05-04 12:19:58 följande:
    hehe inte jag!!

Anonym (ADHD?!!) skrev 2009-05-04 12:46:38 följande:
    kan du sitta på stranden helt mållös   Det kan fan inte jag. jag får panik, då måste jag hålla igång o ha mobilen på högvarv så nån skrickar sms o ringer så det händer nått hela tiden. och massa tindningar jag kan bläddra i och sen ha ett annat mål efter stranden då jag vet att jag har nått att göra så jag inte ligger där  i tomma intet.
    kan inte häller sitta på stranden . Det är det värsta jag vet. Känner hur det bara kryper i hela kroppen efter några minuter. Hatar sol och bad semestrar. Jag bara måste hitta på något emellan. Typ en tur till ngt sevärt i närheten eller så.
  • Anonym (Fröken add)

Licens to kiss- du låter alldeles för lik mig för att "bara vara dum i huvudet" och jag har ju add ; )

låter ju hel sjukt att dom ska slå i hop diagnoserna. Helt sjukt..

Svar på tråden vuxna med adhd add as