Inlägg från: Felicia6 |Visa alla inlägg
  • Felicia6

vuxna med adhd add as

Himmelkropp skrev 2009-04-03 11:48:10 följande:
    Ibland känner jag mig påhoppad av folk som tycker att dom har adhd för de är självklart men sen så visar de sig att den personen inte alls har några som helst "symtom" på adhd när det kommer fram hur livet funkar. Varför gör man så?? Jag kanske inte vill svara, jag kanske inte kan svara ja men då kommer de oftast ett långt surt inlägg.
    Fast samtidigt så kan det ju faktiskt vara så att dom har adhd lr dylikt i slutändan ändå men aldrig kollar upp det eftersom dom får svar här att dom nog inte har det.

Jag är en sån som folk inte tycker verkar ha adhd men nu har jag ju troligtvis det ändå. Tur att jag inte lyssnade på andra utan gick ändå och krävde ett test.

Och det är folk med adhd också som säger att jag inte har stämt in på det och att jag inte har adhd.

Man kanske inte ska vara för snabb att döma andra bara för man råkar ha diagnosen själv. Det ser helt olika ut för olika personer även om alla har samma diagnos
    Gbp 26/2-08 || felicia6.blogspot.com
  • Felicia6
    Himmelkropp skrev 2009-04-03 12:21:03 följande:
    Självklart men då har dom som frågat inte varit helt ärliga. Det finns ju kriterier som vi ska uppnå. Jag ser inte jag nåt utav de då hänvisar jag till psykvården. Jag tycker inte att folk kan klampa in här och bli griniga över att inte få svar. Får inte jag ett svar direkt då har jag glömt bort de och inget och sura över. Okej, alla är inte osm mig. Inte konstigt att jag känner mig osm en utomjording.
    Nej du har rätt. Alla är inte som du. Alla är vi olika och beter oss olika.
    Och om jag inte missminner mig så kan det var ett symtom att man blir grinig/arg/lättstött osv om man har adhd och därför kanske man får försöka ta ett djupt andetag om man tycker någon låter grinig i ett inlägg.

Och inte helt ärliga är lite dumt att säga eftersom man oftast inte ens vet vad som ingår. Det är först då jag nästan är klar med utredningen som pusselbitar åker på plats och jag förstår att vissa saker har med adhd att göra. Saker som jag trodde var "Normala" innan eftersom jag aldrig fått någon anledning till att tvivla.
  • Felicia6

Kan lika gärna gå ut helt öppet här också nu eftersom jag talat om för min närhet.

Jag fick diagnosen på adhd/add i tisdags. Det är jag som är Anonym(sjuk) här i tråden också.

Nu snurrar massor i skallen på mig om detta med diagnosen, hoppas jag får träffa psykologen snart så jag får lite svar på allt detta

• Felicia6

Fårman ut papper på sin "diagnos"? Eller säger dom bara att man har det eller står det bara en anteckning i journal lr hur är det?

Jag fick veta muntligt att jag får adhd/add diagnos och börjar med concerta i morgon nämligen

• Felicia6

Ystad, det betyder att om du får vänta mer än tre månader så kan du åberopa vårdgarantin och få komma till ett annat sjukhus.. Men då det gäller utredningarna så hjälper inte det typ för det är ju inte så lätt att åka och komma till ett sjukhus flera mil bort för att påbörja en utredning o åka dit flera ggr i månaden..

Jag frågade nämligen om det då jag skulle göra min utredning eftersom jag åberopade vårdgarantin då jag gjorde min magsäcksoperation..

• Felicia6
    Ysta skrev 2009-04-16 18:12:57 följande:
    Ystad? Haha jag bor så långt från Ystad man kan komma, Luleå Menar inget illa förstår att du skrev fel men jag tyckte det var roligt med tanke på hur lång bort det ligger bara Jag kommer inte att kunna ta mig till nåt annat sjukhus tyvärr så jag får nog snällt vänta. Hoppas att det ska gå snabbt att få komma dit för jag är så ivrig att få göra bort det och få ett besked.
    *asg* Haha menade naturligtvis Ysta Vet ju att du bor i lule, för jag har läst i bloggen du har förut

Jo jag skulle få åka antingen till pite eller ume om jag åberopade vårdgarantin o sitta så långt flera ggr kändes inte aktuellt så jag fick oxå snällt vänta

(bor i "schtaaaaan" om du vet vart jag menar hihi)
  • Felicia6
    Kaxelina skrev 2009-04-16 18:16:54 följande:
    Felicis6: Skrev just ett inlägg i din pres på adhdforumet
    trevligt

Var rätt bra forum tycker jag så jag lär nog va där en del
Svar på tråden vuxna med adhd add as