Inlägg från: Vanna K |Visa alla inlägg
  • Vanna K

vuxna med adhd add as

Hoppar in till er: har add-diagnos med lite frågetecken kring eventuellt h. Trevlig tråd!

ensamhemma - usch vad jobbigt du har det med ritalinet. Det kan inte vara så att du fått för hög dos? Jag känner mig precis som du beskriver när jag prövat doshöjning som inte fungerat.

• Vanna K

Tack för välkomnande!

Medicinsorter och doser känns som en enda dimma. Just nu äter jag Ritalin La 20 mg morgon och eftermiddag. Det blir ju som 4 tiomilligramstabletter, och jag tycker det låter som ganska mycket. Nåväl, ska till läkaren imorgon och kanske få dosen justerad.

• Vanna K

På tal om mat så kan jag snöa in på samma rätter halvårsvis i sträck, och får separationsångest när såna vanor bryts.

Trist att det är så jobbigt för många att ställa in rätt medicin och dos. Jag håller också på och harvar och väntar på att läkaren ska ringa upp idag.

• Vanna K

Tack Kaxelina! Jo, det gick bra, ska stå kvar på samma ritalindos tills måndag då han ska ringa igen. Jag har fått lite prickar i armvecken och har jag otur så är jag allergisk.

Svårt det där om man ska läsa på såna sidor eller inte. Superbra för stöd och råd, men helt klart kan man ju bli förvirrad. Eftersom diagnoserna ofta är olika nyanser av samma spektra så är det väldigt lätt att känna igen sig i många saker.
    När är din utredning klar?

Svar på tråden vuxna med adhd add as