vuxna med adhd add as
Anonym (Hej) skrev 2009-05-08 14:02:25 följande:
Det är egentligen sån effekt som man eftersträvar, att få ett inre LUGN i huvdet än att hela tiden vara speedad.jag blev deprimerad då jag var nära fylla 18år och låg inne på vuxenpsyk för insättning. då denna effekt att känna sig deprimerad..Att få den effekt av ett inre RO.jag fann där puzzelbiten som saknades, jag kunde äntligen få lite tyst i huvudet, inte vara speedad hela tiden .. sorgen över allt jag hade gått förlorad av all min speedade sida INRE speedade sida,Det tog ett tag att ta sig ur. jag fann en hel del inre sorg och händelser som började sippra ut då jag första ggn startade upp behandlinglåg inlagd 3 veckor.då värsta stormen ebbat ut och började inse att livet kunde vara lugnt, och sen hitta till baka till ljus glimtarna så var de underbart.. och glömde jag ta min dos mådde jag väldigt dåligt, psykist, och även ilska med mera. KORT temprament. men om andra har de så vet ja inte. utan talar bara hur jag har haft det.tyvärr harjag inte den effekten av medicin nu som jag hade då. men har inte heller samma beh. som då för 10 år sen(men den behandling av ritalin, fungerade tillslut inte på mig, då jag blev så arg + min glömska så fick jag börja på något som heter Ritalin SR = Ritalin Slow release) det blev räddningen men vet inte ens om de ens längre finns...jag har hemma concerta 18 + 36 mg. Ritalin 10mg (vanlig tablett ser ut som stesolid) sen Ritalin 20 mg i kapsel format
så det finns chans att det här är övergående? för jag mår verkligen dåligt,jag har börjat isolera mig,vill inte göra nåt alls och har konstant ångest..men det stämmer att att saker börjar hända för jag börjar få tillbaka förträngda barndomsminnen o såna saker och dom ger mig jätteledsen..jag vill inte tänka på min barndom därför ligger dom förträngda ju.
men jag ska ta upp det med psykologen o prata av mig..