Inlägg från: Licens To Kiss |Visa alla inlägg
  • Licens To Kiss

vuxna med adhd add as

Ysta skrev 2009-03-31 11:57:13 följande:
    Hur fungerar det med arbete för er som har diagnos? Klarar ni ett "normalt" arbete på heltid? Jag har aldrig riktigt passat in nånstans och har väl i stort sett varit arbetslös (bortsett från kortare event-anställningar) sedan jag hoppade av gymnasiet 1997. Nu ska jag ju få någon form av arbetsträning/praktik genom AF och jag är livrädd inför det! Jag har försökt få veta hur det kommer att fungera men får inget svar. Har iaf sagt att de kan inte slänga in mig på en heltids-praktik direkt för det kommer jag aldrig palla men jag får inget svar på det.
    Slöseri med tid utav ditt liv gumman. Så där har dom gjort i omgångar på mig.
  • Licens To Kiss
    Aquagreen skrev 2009-04-01 08:58:42 följande:
    Åh måste få gråta ut min besvikelse här bland er, jag ska börja min utredning idag, kl 13 hade jag tid o så igår em ringde telefonen o jag kände direkt på mig att de var ngt, ja det var ADHD sköterskan jag ska träffa idag som ringde o var ledsen över att behöva meddela att det inte blir ngt för hennes son är sjuk ( visst förstår jag att hennes son är sjuk jag är inte genom egoistisk) men jag bröt ihop o började stortjuta o sa att jag fixar inte att det blir uppskjutet igen el längre. Måste säga att hon var otroligt förstående o gav mig ny tid imorgon redan. Har beställt ut mina journaler från tiden på barnpsyk o den utredningen jag gjorde där för... 13 år sen?? som inte tydde på att jag har ADHD, men tilläggas bör att jag på den tiden var missbrukare o verkligen drev med allt o alla i personlaen så dörför anser jag inte att de då kunde ställa diagnos. Min mor som var sååå emot hela vistelsen där o "det är inget fel i huvet på dig" var så emot att vi var där så så fort ngn i personlaen pratade med mig betedde jag mig "normalt" o gav de svar jag trodde var "friskast". Jag fick aldrig veta vad de skrev i mina journaler heller aldrig svaren på EEG o datortomografin annat än att EEG visade ett "bifynd" ngt mer har min mamma aldrig berättat o nu vill jag faktiskt veta vad som står. Hon vet inte om att jag nu är under utredning, eftersom hon aldrig accepterat det (mig) så ska hon inte få veta ngt innan allt är klart.
    Faan! De är ju inte första gången de blir så här. Åhhh!!
    Kram.
  • Licens To Kiss
    ensamhemma skrev 2009-04-01 14:09:30 följande:
    jag e ledsen. vill göra lite nytta idag men får inget gjort. min man bara tjatar hål i huvet på mig för saker som inte ens är orsakade av mig. jag önskar jag vågade säga till han att hålla sig borta tills han kan visa respekt och ändra sitt jävla tyck synd om mig beteende. en vuxen man som ej tar ansvar för sina egna handlingar,,,,hallo lixom är det inte dax o växa upp?? han pratar ofta om att han vill ha barn rätt snart men inte har jag lust att skaffa barn med en man som själv beter sig som en snorunge. ååhhh när gud skapade mannen så skojade HON bara!!!!!!!!!!!!!!!
    KRAM!!
    Känner igen de där Inte i förhållandet jag befinner mig i nu men de har jag varit med om. Ta dig mod och säg åt honom. Bli riktigt jävla arg.
  • Licens To Kiss
    ensamhemma skrev 2009-04-01 16:21:05 följande:
    vännen, jag har varit så rasande på han att jag exploderat 1 biljon gånger men nu blir jag bara så ledsen och mest besviken på att det ej sker nån förändring. om jag ska flytta ihop till större lägenhet med han så tänker jag skaffa ett sånt där panic-room dom har i usa och låsa in mig där tills jag lugnat ner mig....o står ut med livet igen.
    Att han tjatar och håller på lönar sig inte. Klart du exploderar vilket du har gjort. BRA! Hoppas han fattar snart också. Jag sparkar också rakt ut vid tjat. Jag sparkar rakt ut när ens partner inte tar ansvar för handlingar och sitt liv. Självklart. Sånt blir jag också tokig på.
  • Licens To Kiss
    Kaldorei skrev 2009-04-02 20:30:49 följande:
    Nu har jag bestämt mig för en sak, förhoppningsvis kan jag hålla det också, läs i bloggen =) trasigleksak.wordpress.com
    Tror du blir mer positiv utav att skriva 5 saker som du har gjort under dagen som är bra. Du kommer med all säkerthet grejja alla "måsten" på ett mer effektivt sätt och nja inte kul kanske du inte kommer tycka om de men de får de gjort och de är skönt efteråt och till slut gör du de utav bara farten. De tar ett tag men de kommer, jag lovar *hihi
  • Licens To Kiss
    Kaldorei skrev 2009-04-02 20:30:49 följande:
    Nu har jag bestämt mig för en sak, förhoppningsvis kan jag hålla det också, läs i bloggen =) trasigleksak.wordpress.com
    Lägger självklart bloggen i favoriter på datorn.

Fint kort på dig där i bloggen.
  • Licens To Kiss
    Aquagreen skrev 2009-04-02 18:05:34 följande:
    Wii, Nu har jag varit på mitt samtal som varade i TIMMAR, träffat psykiater? + en ADHD/AS utb sköterska som igår i teamet, de hade fått alla papper o journaler redan + de som jag fyllt i, så nu är min utr "klar" el jag har iaf fått diagnoser, som jag visste ADHD o som jag misstänkte Aspbergers. Vet inte riktigt hur det känns ännu. Kommer få börja med Concerta 54 mg + 10 mg Ritalin o även få Litium.
    Jävlar va snabbt! Jag får noga vänta till i höst innan min är klar då min utredning sträcker sig över sommarn och då läggs allt som har med utredning och göra på is.
  • Licens To Kiss

Jag kommer få göra röntgen och skit på skallen eftersom jag har hjärnskakningar och misshandelshändelser mot huvet. Dom måste kolla så allt är som det ska i huvet som inte påverkar mina begränsningar och som liknar "adhd-grejer"

• Licens To Kiss
    Aquagreen skrev 2009-04-02 20:56:33 följande:
    Vart chockad själv, typ jaha ska vi inte ses mer? De hade samlat så mycke info av mina journaler + anteckningar av min samtals konakt o saker jag själv berättat & alla papper jag fått fylla i. Nu återstår de bara att infomera min mamma, men hur ska jag göra det? jag behöver lite "råd" då hon tidigare slagit bort allt när jag försökt säga att jag misstänker detta. Hon blir typ arg, säger att jag svammlar
    Morsan kommer bara säga, japp då har du de på papper också *typ*
  • Licens To Kiss
    Kaldorei skrev 2009-04-02 21:03:01 följande:
    Tack =) var nyklippt där.... nånting som borde göras snarast nu! hua.... ser ut som ett HELVETE i håret så snart tar jag fan saxen å klipper själv, fast jag vet att jag typ skulle DÖ om jag råkade göra nån sån sak.....
    Hihi! Jag har så kort hår så jag ska låta mitt växa. Jag typ sov sist jag gick till frissan. Tyckte han skulle klippa kortare och kortare och han frågade flera gånger om han verkligen skulle ta mer och jag säger ja. Var jag var då de har jag ingen som helst aning om. Suck alltså! Blir så trött ibland. Jag vill ha som på sommarbilden *pekar på pressbilden* men med kort lugg.
Svar på tråden vuxna med adhd add as