-
jo den ena är stängd men gå in på nr 9 inte 8 då ska du se att det funkarTindra02 skrev 2009-04-16 18:50:03 följande:Länken som står där uppe är stängd Ingen ny? -
varsågodTindra02 skrev 2009-04-16 18:52:06 följande:Nä men så dumt, det fanns en länk i den tråden såg jag sen Tack ännu en gång... -
jag vet vad de är för skillnad på ritalin och concerta, ritalin håller bara i ca 6 timmar(korttidsverkande) medans concerta är starkare och håller i 12-14 timmar,
inga biverkningar av ritalin som jag fick i alla fall men av concerta tappade jag matlusten, mådde illa osv, detta ska gå över efter ett tag men jag orkade inte vänta så jag tog tillbaka ritalin, tar 40 mg på morgonen och 20 på eftermiddagen. OBS är ej beroendeframkallande som folk tror (finns säkert någon) men jag slutade tvärt en gång och jag fick inte någon abstinens eller nåt. säkert olika från person till person kanske -
oj haha ja då är de nog tvärtom för dig. Dom säger ju att concerta är bättre, hoppas att dom hjälper dig och du inte får massa biverkningar som jag=) berätta gärna när du har ätit dom ett tag.Fjärilen72 skrev 2009-04-18 01:25:22 följande:Tack! Nu fick jag en lite klarare bild i alla fall. Alla de biverkningar som du beskrev att du fick av Concertan har jag nu på Ritalinet. Kanske skulle funka omvänt för mig, byta till Concerta och slippe biverkningarna jag har nu. -
du som äter concerta? hjälper dem mot ångest?? tror jag lider av adhd men har en sån hemsk ångest oxå..kan adhd ha typ samma symtom som bipolär ?? har man ett manisk beteende när man har adhd??
-
så läkarna kan missta adhd med bipolär?
-
men har adhd en ångestdämpande effekt?
-
sorry e trött jag menar adhd medicin
-
asså jag har drabbats av en förlossningsdepression. har alltid svängt i humöret inte i perioder utan hela tiden .. sen har jag haft 3 mån som jag mådde super bra men svängde otroligt i humöret.. då tror mina läkare att jag e bipolär ! SUcka ..mina föräldrar tror mer på adhd
-
begränsningar?
-
förstår inte vad du menar med begränsningar?
-
när jag var liten ville bup utreda om jag hade AS .. vilket min mamma tyckte var helt absurt .. men men i alla utredningar så kom dem fram till att jag inte had det .. när jag var 13 år började jag få svårt att sova ..kunde inte sova på nätterna ..det var där det började .. sen har jag varit som dag o natt varje dag .. kan få riktiga vredesutrbrott kan aldrig sitta stilla och gör jag det måste jag pilla på saker .. kan aldrig stå helt stilla utan hoppar fram o tillbaka.. pratar snabbt rör mig snabbt .. folk får ibland skämmas för mig för jag kan bli så exalterad eller riktigt förbannad.. min sambo tycker det är jätte jobbigt med mina humörsvängningar..
-
är otroligt spänd så jag har drabbats av spänningsyrsel..
-
aquagreen: dem här funkar inte på mig lergigan ,atarax,sobril,theralen ..
-
aquagreen: du kan inte ha problem med gallan då? kan ge dåliga levervärden och ont..
-
Hej.
Nu har jag inte läst igenom hela tråden så jag kanske dubbel frågar. Äter ni medicin mot er AS? eller är det bara mot adhd:n? -
Jag har ingen aning, gissar på nej. Men med tanke på utvecklingen tänkte jag om någon av er mot förmodan hade något piller som hjälpte er i vardagen.
-
HH?
-
aquagreen:har concertan hjälpt dig mot din ångest oxå? eller har du ångest?