Inlägg från: Anonym (concerta) |Visa alla inlägg
  • Anonym (concerta)

vuxna med adhd add as

Ysta skrev 2009-04-26 16:04:16 följande:
    Jag hade rätt igår... har knappt tagit mig ur sängen, ont i precis hela kroppen men speciellt ryggen. Har börjat packa flyttlådor idag med hjälp av killen min och det har vart jobbigt men det är ju sånt som måste göras. Som om det inte var nog psykiskt jobbigt så ringer min mamma mitt i allt och säger att min farfar är på sjukhus igen och nu är det "sista refrängen"... Min syster kommer upp från Småland nu på onsdag för att vara uppe hos min farmor och farfar ett par dagar. Jag borde också åka men jag kan inte bara lämna allting i kaos och åka, vet inte om jag klarar av det heller. Nu behöver jag min kille mer än nånsin och jag vet att han mår skitdåligt av att jag behöver honom så jag försöker hålla igen och inte visa nånting vilket gör att jag mår ännu sämre *suck*. Hur kommer det sig att precis ALLT ska drabba en och samma person precis samtidigt??
    Hej
    förstår hur det känns,min sambo flyttade för 3 veckor sen ...vi skulle bara vara särbo till en början men sen kände jag att det kom fram mer och mer hur han verkligen var så det sket sig...

helgen innan han flyttar får pappa en stroke och på måndagen messar han mig att han vill flytta :( så jävla bra tajming.. samma vecka lyckas jag paja tangentbordet på min dator...i veckan blev mobilen stulen...ja det avlöser varandra :(

kram
  • Anonym (concerta)

är det någon här som har ätit concerta en längre tid??
    jag har ätit sen december och har väldigt dålig aptit,börjar nu få blåmärken överallt stora som små utan att ha slagit mig...kan jag ha fått näringsbrist?? tycker det är konstigt att dom inte erbjuder tester för hur kroppen påverkas mer än att dom kollar vikt och blodtryck...jag har gått ner från 58-59 till 54

• Anonym (concerta)
    Anonym skrev 2009-04-26 19:55:39 följande:
    [citat]
    du som äter concerta? hjälper dem mot ångest?? tror jag lider av adhd men har en sån hemsk ångest oxå..kan adhd ha typ samma symtom som bipolär ?? har man ett manisk beteende när man har adhd??
    [/citat

den hjälper inte mot ångest...inte på mig iallafall,jag tär attarax när det är som jobbigast
    jag har varit /är rätt manisk iallafall när det gäller städning och att ha det i ordning hemma...jag mÅSTE ha det rent, dammfritt, tomt på disk och blir galen när det är flä'ckar överallt *S*
  • Anonym (concerta)

oj vad mina ben ser ut nu...har använt silképil och då blir det inåtvuxna hår som jag sen sitter och klämmer ut så jag är alldeles prickig :O

ja naglarna biter jag på åxå i perioder...har haft det jobbigt med min sambo ett tag nu (som iof har flyttat men ändå spökar) så nu är jag inne på en bitarperiod igen...och klämma :(

• Anonym (concerta)

Anonym (asbramamma) skrev 2009-04-30 11:26:28 följande:

ibland skulle jag önska att jag kunde gå ut när min kära dotter håller på att driva mig till vansinne.. vilket sker x antal gånger på en dag.. hon är ju endast snart 3 år gammal men har redan lärt sig vart hon ska driva det för att jag ska bli arg...men den ungen har regler som heter duga så hon testar mig som tusan för att se om jag viker mig, men har jag sagt nej så är det nej som gäller.
    jag sätter lurar med musik i öronen ibland när barnen gnäller och bråkar :D så går jag runt och lullar tills jag blivit lugn ...
  • Anonym (concerta)

hmm funderar...har aldrig gillat mat,blev vegetarian för ca 9 år sen för jag inte klarar av svälja/äta kött länge...inte pgr av någon värdering eller nått fick bara avsmak, har funderat på varför...

jag har aldrig gillat mat utan ser det som en nödvändigt ont...är det fler med Adhd som inte kan äta kött eller har svårt att äta? är det en "ätstörning" ?

• Anonym (concerta)

Anonym (fia) skrev 2009-05-03 10:03:01 följande:

Anonym (concerta) skrev 2009-05-02 23:11:08 följande:
    har aldrig kunnat svälja kött heller, samma här att det beror inte på nån värdering, har bara aldrig klarat av det. När jag var liten tuggade o tuggade och det blev bara större och större i munnen fyfan haha! Jag äter inte kött än idag, men fisk. Även det är nog lite ätstört att ha såna fixeringar. Sen från det till att inte våga äta alls o att allt med mat skapar ångest o panik är det ju en bit. Men det finns ju olika grader av ätstörning som med allt annat.
    hmm va skumt men för mig kom det smygandes plockade först bort korv...sen kött sist kyckling när jag märkte att jag bara ändå petade bort det och åt det andra så slutade jag ens försöka...

folk frågar varför jag är vegetarian och jag svarar "jag vet inte,kan inte äta för det tar emot" då ser dom konstiga ut och tycker att såå kan det ju inte vara...

fisk har jag aldrig gillat.

nä jag har väldigt svårt för olika lukter och konsistenser...kryddar knappt maten heller...
  • Anonym (concerta)

Anonym (anhörig) skrev 2009-05-03 14:09:42 följande:

Tack Fia & Aquaqueen för svar!Ni som tar Concerta...har ni aptit på mat över huvud taget?Hörde att medicinen går ur kroppen på kvällen och att man då kan äta av aptit.
    jag har ingen aptit blir bara illamående av mat numera :(
  • Anonym (concerta)

jag höll på att krocka i fredags :( fan va jobbigt det var...körde mot rött och höll på att köra in i sidan på en bil bara för jag inte var uppmärksam och tappade ngt på golvet...fick ångestattacker efter då jag levde mig in i vad som kunnat hända men mina barn i en krock i 70kmh

men det har aldrig hänt förrut då har jag ändå haft körkort i 9 år i år ...

• Anonym (concerta)

Anonym (concerta) skrev 2009-05-03 22:05:27 följande:

jag höll på att krocka i fredags :( fan va jobbigt det var...körde mot rött och höll på att köra in i sidan på en bil bara för jag inte var uppmärksam och tappade ngt på golvet...fick ångestattacker efter då jag levde mig in i vad som kunnat hända men mina barn i en krock i 70kmhmen det har aldrig hänt förrut då har jag ändå haft körkort i 9 år i år ...
    för att jag inte var tillräckligt uppmärksam på att det slagit om till rött...inget jag brukar göra :(
  • Anonym (concerta)
    Himmelkropp skrev 2009-05-04 10:35:56 följande:
    Jag har tänkt på en sak. Jag fixar inte om skåpluckor i köket exempelvis står öppet, likaså dörrar i lgh. Tavlor har jag problem med och tavlor med ögon på fixar jag inte alls. Får panik och oftast blir de utbrott.
    haha det gör inte jag heller,folk hinner knappt ta fram det dom ska ha innan jag stängt dom :D blir galen när dom står på glänt.

jag önskade åxå att jag hade ett perfekt hem med raka kanter för jag kan bli galen av tapeter som sitter snett om väggarna är ojämt målade eller tavlor som sitter lite snett mm dock orkar jag inte mäta när nått ska upp så det mesta är snett ändå :o
  • Anonym (concerta)

Va jobbigt det är att vara *jag* man går hela tiden och tror att man ska hitta det "magiska" medicinen som helar en...som får en att känna,bete sig och må som alla "normala" jag undrar om man någonsin kommer känna en balans i livet...att man kan skratta och vara glad..

Gråta har jag märkt att jag kan göra med hela mitt hjärta (efter mitt helvetesförhållande) men att skratta det var länge sen.

jag känner mig så tom inuti,jag vill känna mig hel och full av känslor :(

blää

Svar på tråden vuxna med adhd add as