vuxna med adhd add as
Anonym (Hej) skrev 2009-03-15 00:44:46 följande:
de man ska vara införstådd med INNAN man börjar medicineras är att under första tiden med concerta/ritalin, att ÖKAD Ångest/ilska ect KAN förekomma. Men jag tog/tar Stesolid vid mina ångest attacker, sen har jag hört att "Lyrika" kan vara bra vid ångest (men inget man får ta om man försöker bli gravid) och vet inte hur man ev skulle kunna kombinera med ritalin/concerta..tar du något idag?HadeTUFF tid vid senaste insättningen.. att fick dödsångest, och så fort ja hörde något om döden, livet, såg gamla, hörde om äldre/sjuka stora som små. ect fick jag ren o skär jävla panik. Jag DÖR snart.. vad jag tror om min ångest kommer ifrån min diagnos?! jag visste inte ens om min diagnos innan min Ångest kom.. För min ångest kom i mycket ung ålder
jag har oxå haft problem med ångest hela mitt vuxna liv,,,,jag har tunga perioder som nu,dagarna e fyllda av panikattacker o extrem ångest så jag har haft tankar att tacka nej till concertan just för att insättningen kan vara jobbig och jag är superkänslig.
det enda jag behöver är sömntabletter och lugnande vid behov.jag pallar inte att däcka ännu mer pga en medicin,,och jag e så van att ha tusen tankar o en massa energi o e rädd att min hjärna kommer att tro att det e deppression på g om alla tankar o "torktumlaren" försvinner plötsligt.