Inlägg från: Felicia6 |Visa alla inlägg
  • Felicia6

vuxna med adhd add as

Ysta, tyvärr finns det så otroligt många puckon där ute och speciellt dom som har något emot oss "tjockisar".
    Jag har hört hur mycket skit som helst under åren och tyvärr vänjer man sig inte utan blir lika ledsen varje gång. Trots att man innerst inne vet att det är personen som säger sakerna som har problem.

Jag tycker att du ska sträcka på dig och vara stolt över att du kan vara så pass öppen och nöjd över din kropp. Det är många som "knäcks" till slut över sin vikt tack vare omgivningen trots att dom kanske är nöjda från början med vad dom väger.
    Så sträck på dig

Gbp 26/2-08 || felicia6.blogspot.com
  • Felicia6

Har precis tagit min första tablett concerta.. Det känns konstigt och jag är lite nervös. Tänk om jag får massa sjuka biverkningar? Tänk om dom hjälper, vad kommer isf bli bättre för mig? osv osv.

Lyckades sätta mig i skiten igår oxå.. två ggr så jag har rejäl ångest nu och vet inte hur jag ska lösa detta tyvärr. Satan
    Om folk är för på så klarar jag inte av att säga nej och jag lovar guld och gröna skogar och sen direkt jag lägger på luren eller dom har gått så undrar jag hur i helvetet jag ska klara av att göra det jag nyss lovat.. Gaaaah jag blir galen

• Felicia6
    Himmelkropp skrev 2009-04-21 10:20:57 följande:
    Känner igen de här: om folk är för på så klarar jag inte av att säga nej och jag lovar guld och gröna skogar och sen direkt jag lägger på luren eller dom har gått så undrar jag hur i helvetet jag ska klara av att göra det jag nyss lovat.
    Är det en sak bland alla i diagnosen?

jag har ju som sagt fått diagnosen nyss så jag vet inte riktigt vad hos mig som är en del av adhd/add och vad som bara är "jag" nämligen.. Känns rätt jobbigt faktiskt
  • Felicia6
    Anonym (ADHD?!!) skrev 2009-04-21 10:28:17 följande:
    HJÄÄÄÄÄLP!!!!!!!jag har tappat humöret totalt och mitt tålamod är helt slut. jag hatar myndigheter och bråkar med dom varje dag. jag tycker folk är alldeles för långsamma och mesiga. dessa samtal med alla tröga myndigheter som sitter och bara är tafatta har kostat mig mobiltelefonen och hemtelefonen och massa andra saker. jag får sånna utbrott så jag vet fan snart inte vad jag ska göra. Det är alldeles för krånglig för mig att ha med dessa människor att göra. jag VET att dom bara jävlas med mig hela tiden, jag skulle vilja ha ihjäl dom allvarligt!!!!!!!!!! Dom ska vara glada för att dom sitter i annan ort, jag med för den delen. Har bråkat med facket för jag ska byta fack, sen januari. har skickat in papper i 3 omgångar och idag säger dom samma sak som alltid: tyvärr vi har inte fått några papper så vi skickar hem igen till dig så får du försöka. Dom vet ju att jag spyr rätt ut på dom, dom kan ju mina utbrott men för fan, ska jag ligga och betala dubbla fackavgifter och a-kassor för dom inte kan göra sitt jobb??????? räcker det inte att man har fullt upp med sitt eget heltidsjobb utan man ska passa deras telefontider och alla papper hela jävla året oxå?? jag blir vansinnig Jag finner inga ord längre, nu är det nävarna som gäller. hela samhället har gått för långt och jag får bara åka med helt maktlös som vanligt. hela vården och allt annat är förjävlligt. nån mer som håller med?
    Sån där är jag med. Fast även om jag blir tokarg så klarar jag inte av att visa det utåt utan då sitter jag som lilla snälla fromma flickan och bara tar all skit
    Himmelkropp skrev 2009-04-21 10:32:34 följande:
    Tror lite är personlighet men också en del i diagnosen eftersom vi ofta har låg självkänsla och självförtroende.
    Ahh okej
    Måste jobba på det hela för jag har stark ångest och depression (dom tror det är kopplat till adhd/addn) och det gör att jag blir ju sämre då jag hamnar i såna där situationer :S
  • Felicia6
    Anonym (ADHD?!!) skrev 2009-04-21 10:45:05 följande:
    inte ens här blev man tagen på allvar Det är tragiskt....
    Det är klart du blir tagen på allvar här! Det är bara kasta ur dig hur du känner. Dock ibland får man inte svar här har jag märkt, men så verkar det vara för alla. Jag har oxå varit utan svar på vissa inlägg jag skrivit
  • Felicia6
    Anonym (ADHD?!!) skrev 2009-04-21 11:09:28 följande:
    är inte ADD mer inåtvända? Fast det kan nog adhd var med föresten. jag är sånn periodvis, då är jag konflikträdd på jobbet men sen lossnar det när jag fått nog efter flera månader och DÅ kommer ALLT på en gång och jag drar igång en jävla cirkus.
    Jag har både adhd/add och är nydiagnoserad så jag har tyvärr ingen aning om vad som hör till vad Har försökt läsa mkt på nätet men det mesta är gröt i skallen på mig. Hoppas dock på att få lite mer klarhet då jag får komma till en psykolog senare
  • Felicia6
    Anonym (ADHD?!!) skrev 2009-04-21 11:10:54 följande:
    Det är bara för vi är så EGO allihopp   alla vill tala om sitt och ha ut sitt fortast möjligt. hahaa......sånna är vi:/
    Haha ja det har du nog så rätt i
    Tur vi försöker tänka iaf att vi alla är såna och tar det "med en klackspark" på nåt sätt i tråden
  • Felicia6
    Kaldorei skrev 2009-04-21 11:16:21 följande:
    Suck. jag ringde försäkringskassan nu på morgonen, för å höra om jag kommer få bostadsbidraget retroaktivt denna månad. å ja, dem kommer jag få, men sen såg hon att soc hade begärt in pengarna.... dem har inte sagt NÅNTING till mig om det, FÅR dem verkligen göra så på soc? Ringde soc direkt efteråt, men då satt min handläggare i möte, sa åt hon i receptionen att hon SKA ringa upp mig idag, å inte om en vecka som det brukar bli....suck. jag som hade sett fram emot att få dem därpengar å kunna betala hyran i TID för en gångsskull.... jag som hade börjat må lite bättre, åsså så händer en sån här sak å jag e nere på botten igen. jävla skit =/
    Jag tror att om det blir så att du har socbidrag och får in extra pengar så tar soc mellanskillnaden så du fortfarande får samma belopp även den månaden.. Det är så det fungerar med soc-bidrag tyvärr
  • Felicia6

Igår var ju då min första dag med concertan.. Brukar folk märka skillnad direkt?

Jag fick lite gjort igår men det kan ju bara varit en bra dag oxå öht, det vet jag ju som inte..
    Dock var det som nån knäppte med ett finger då jag satte mig o åt middag kl18 för då vart jag tokslut och kl20 ville jag lägga mig o sova.. Höll mig dock uppe till 23 men sov jätteoroligt inatt trots att jag tog mina sömntabletter o kunde inte sova i morse heller.. suck..

• Felicia6
    Anonym (Hej) skrev 2009-04-22 12:25:41 följande:
    Har idag höjt concertan  till 56mg på morgon  + 10mg ritalin "middags dos".känns väl rätt bra än så länge.. hämtade ut in medicin igår.. som skulle gått på 3600kr.tack o lov finns högkostnads kort. o sicken tur ja hade frikort
    Hur länge har du ätit concerta och hur har du trappat upp? Jag har ju bara ätit i två dagar men jag ska höjja varje vecka dos så nu kör jag på 18 i en vecka, sen 36 i en vecka och sen 56 tills jag ska till läkaren nästa gång..

Tar du ritalinet för att concertan inte "räcker" ända till kvällen eller är det någon annan anledning?
Svar på tråden vuxna med adhd add as