Kaldorei skrev 2009-04-21 11:16:21 följande:
Suck. jag ringde försäkringskassan nu på morgonen, för å höra om jag kommer få bostadsbidraget retroaktivt denna månad. å ja, dem kommer jag få, men sen såg hon att soc hade begärt in pengarna.... dem har inte sagt NÅNTING till mig om det, FÅR dem verkligen göra så på soc? Ringde soc direkt efteråt, men då satt min handläggare i möte, sa åt hon i receptionen att hon SKA ringa upp mig idag, å inte om en vecka som det brukar bli.... suck. jag som hade sett fram emot att få dem därpengar å kunna betala hyran i TID för en gångsskull.... jag som hade börjat må lite bättre, åsså så händer en sån här sak å jag e nere på botten igen. jävla skit =/
Ja tyvärr!! Soc får göra så och dom gör de. Allt som är "utanför" socnormen "tar" dom.
En helt knäpp situation som jag var med om förra året. Jag hade soc. Jag fick bostadsbidrag och skulle få flera månader tillbaka (2300:- ) så soc "tog" dom pengarna och månaden efter låg jag i skuld till fk för just bostadsbidrag ( 1800:- ) för att året innan när jag bodde sambo hade jag fått för mycke bostadsbidrag. Soc tog inte hänsyn till skulden.