Inlägg från: Licens To Kiss |Visa alla inlägg
  • Licens To Kiss

vuxna med adhd add as

carita1974 skrev 2009-03-03 12:34:51 följande:
    Mm...Jobbigt...det blir så rörigt i huvudet när det blir så här...J blir bråkigare och trotsigare när dessa episoder händer...och då spelar det ingen roll hur mycket piller jag stoppar i mig...*suck* Just nu har jag hamnat i en jädra svacka...måste ta mej upp...men det är svårt...är lite nere under vintern och sen händer dessa kollisioner och utredn. med pojken...det blir lite mycket...Hoppas på att allt blir ok snart...
    Din son utreds nu? hur lång tid har dom sagt att de tar för han? Har han långt kvar?
  • Licens To Kiss
    carita1974 skrev 2009-03-03 12:47:39 följande:
    Nej...och det är oxå en av som saker som gör saken outhärtdligt...han är mitt upp i 6 års trots..."lilla tonåren" som den kallas..plus sitt handikapp...Han blir ju 6 år nu i Juli...hoppas på att vi hinner få den innan sexårs....Dom har gett mej uppskattnings papper och pratat med mej ett par ggr..men någon riktigt utredn. är inte gjord på han. Kram Kram
    Men de är på g med utredning? Han står i kö? Viktigt att han blir utredd innan skolan börjar.
  • Licens To Kiss
    Aquagreen skrev 2009-03-03 15:22:53 följande:
    Förstår din reaktion, jag kände mig verkligen påhoppad o ifrågsatt när jag fått concerta av en vän, det finns alltid människor som tror sig veta mer än andra. Hoppas du får tag pådin läkare o att det känns bättre idag, kram Himmelkropp - Typ 3 månader, det har blivit påskyndat massor så det gick fort, men i min värld allt för länge.
    åhh. ja du vet att jag har hunnit glömma bort de här med utredningen ett par gånger. Vakna upp igen när kallelesen kom och tänkte, javisst ja jag ska ju göra utredning.
  • Licens To Kiss
    Anonym (norran) skrev 2009-03-04 09:19:56 följande:
    Jag ska göra en utredning hos arbetspsykolog på AF med start imorgon för att se vad jag har för "svårigheter". Vet inte alls vad jag kan vänta mig av en sån utredning men jag har själv begärt att få det för något är det som är "fel" på mig men jag vet inte vad Någon som gjort sån utredning??
    Jag har gjort en sån och de kom bara fram de jag hade på papper sen tidigare, (kognitiva svårigheter). De har inte hjälpt mig yrkesmässigt så därför sitter jag i sitsen jag gör (heltids sjukersättning på bestämd tid).
  • Licens To Kiss
    Anonym (norran) skrev 2009-03-04 09:19:56 följande:
    Jag ska göra en utredning hos arbetspsykolog på AF med start imorgon för att se vad jag har för "svårigheter". Vet inte alls vad jag kan vänta mig av en sån utredning men jag har själv begärt att få det för något är det som är "fel" på mig men jag vet inte vad Någon som gjort sån utredning??
    Jag menar, min förmåga att jobba blev inte bättre pga utredningen. Upplever de som att de bara blev mer papper som dom kunde gotta sig i.
  • Licens To Kiss
    Anonym (Fröken add) skrev 2009-03-04 12:49:47 följande:
    det lät ju inte alls bra. Ska också göra en liknande utredning. Och hoppas på det bästa, men jag är nervös. Får jag fråga vad heltids sjukersättning på bestämd tid betyder.
    Man ansöker och innan man är 30 får man 1-3 år beviljat. När man är 30 med nya reglerna så blir man livet ut pensionär.
  • Licens To Kiss
    Anonym (norran) skrev 2009-03-04 16:01:22 följande:
    Jag är nervös inför morgondagen för jag har fått veta att det är en massa olika tester, ska vara på AF mellan 9 och 16. Ska tydligen läsa, skriva, rita och bygga pussel bland annat.
    Lycka till.
  • Licens To Kiss

Jag tycker synd om min blivande fästmö jag. Hon får drass med mig. Hua.

• Licens To Kiss

Ibland har jag också svårt med kroppskontakt med partners. Om jag är under aktivitet, exempelvis grejar med disk, eller lagar mat har jag svårt för sånt. Ibland klarar jag inte av kramar och närhet.

• Licens To Kiss

De här och räkna saker, är de AS? Jag räknar allt, speciellt när jag ska sova eller ligga och småprata/pussa på mjukisvckis. Hon undrar vad jag tänker på. Grejen är att jag räknar när jag har för mycke i huvet och måste få ordning. De är på nåt sätt mitt sätt att hitta ett lugn.

Svar på tråden vuxna med adhd add as