Inlägg från: Licens To Kiss |Visa alla inlägg
  • Licens To Kiss

vuxna med adhd add as

HellviHumle skrev 2009-04-26 21:12:41 följande:
    Det är precis det du inte ska göra. Gå ifrån en stund, läs en annan tråd. Eller tala om att åsikten är puckad, men skriv inte att personen är det. Det är skillnad, ser du.
    Vet ju de men jag gör ju för faan mistaget om och om igen. Suck!!
  • Licens To Kiss

Killkompisen med asperger äter snabba kolhydrater (potatis)  (aldrig långsamma pasta osv), dricker läsk dagligen och mår oftast jävligt deppigt. (Han har ingen partner som kan ställa till saker för honom). Kan kosten vara en orsak till hans mående?

• Licens To Kiss
    HellviHumle skrev 2009-04-27 08:45:40 följande:
    Det tvivlar jag på. Om det inte är så att han sväller ut av den. För min egen del så kom sig depparna (tror jag) av att aldrig bli förstådd. Att aldrig passa in någonstans. Jag trodde ju att jag tänkte som alla andra, varför kunde de då inte förstå vad jag menade? Ville de inte? Liknande frågor fanns alltid. Massor med frågor men inga svar. I alla fall inte då! Klart att man inte mår bra av det.
    Okej för jag känner frustrerad på honom. Frustrerad över att han aldrig har en bra dag.
  • Licens To Kiss
    HellviHumle skrev 2009-04-27 09:09:11 följande:
    Antagligen är det fler som blir det på honom. Då kanske du förstår varför han blir kvar därnere. Det är inte så lätt att vara oförstådd. Speciellt om man inte fattar varför. Vet han något om AS? Jag menar, mer än det nå'n läkare ev har sagt? Är han intresserad av att veta mer? Jag tror att alla skulle må bra av att veta hur problemen påverkar en.
    Han är så glad att jag har sånt tålamod med honom. Ehh jaha men jag som har adhd ska ha sämre tålamod än folk utan funktionshinder som gör att tålamodet är sänkt men de är oftast så att jag har mer tålamod än många många andra. Han är bångstyrig. Jag länkade en länk om aspergertest men de har han inte ens gjort. han säger att han är inne i en ond cirkel. Måste bryta den men han vet inte hur.
  • Licens To Kiss

JAG ÄR SÅ FÖRBANNAT FRUSTRERAD ARG OCH LESSEN!!!!!!!!!! 

Jag planerar barn och är glad över mensen den här månaden. Andra får + på stickan och direkt efter så får dom fina, helt underbara människorna missfall. Jag gråter snart. Alltså jag var tvungen och lämna en tråd "planera barn tråd"
  • Licens To Kiss
    ensamhemma skrev 2009-04-27 09:47:17 följande:
    sänder en stor varm tröstande kram till dig....
    Förstår inte varför jag har sånt otroligt medlidande i andras sorg.
    Är det adhd-grej eller vad beror de på?
  • Licens To Kiss
    HellviHumle skrev 2009-04-27 10:39:48 följande:
    Han kanske känner att han möts av förståelse. Många med AS har bara ett fåtal vänner. Då blir det lätt att man "klistrar" på dem vilket givetvis gör att de lätt tröttnar och försvinner. Personer med AS sägs ha dålig empati. Så är det inte. De har ofta mer empati än "normala". Det yttrar sig dock på andra vis. En med AS kan säga saker som sårar utan att förstå att det gör så. Däremot kan de vara djupt deltagande med andra i svåra situationer. Kanske fungerar det på liknande sätt med ADHD och tålamod?
    Jag tror att vi adhdàre också funkar så med tålamod och medlidande som du säger. Jag vet ingen diagnoserad adhdàre som inte har stor medlidande och förståelse.
  • Licens To Kiss
    ensamhemma skrev 2009-04-27 10:44:07 följande:
    jag vet inte om det är en typisk adhd-grej men jag är likadan,kan bli jätteledsen för andras skull om det hänt dem nåt eller om dom e panka så önskade jag att jag var så rik att jag kunde hjälpa alla som behöver hjälp.
    Jag, min mamma, och mina bröder är likadana och det är ena brorsan som just nu som är diagnoserad. Jag och andra brorsan genomgår en utredning.
  • Licens To Kiss

Vi hatar orättvisor och elakheter och de är nog också typiskt adhd.

• Licens To Kiss
    HellviHumle skrev 2009-04-27 10:39:48 följande:
    Han kanske känner att han möts av förståelse. Många med AS har bara ett fåtal vänner. Då blir det lätt att man "klistrar" på dem vilket givetvis gör att de lätt tröttnar och försvinner. Personer med AS sägs ha dålig empati. Så är det inte. De har ofta mer empati än "normala". Det yttrar sig dock på andra vis. En med AS kan säga saker som sårar utan att förstå att det gör så. Däremot kan de vara djupt deltagande med andra i svåra situationer. Kanske fungerar det på liknande sätt med ADHD och tålamod?
    Hur ställer ni er till elakheter orättvisor?
Svar på tråden vuxna med adhd add as