vuxna med adhd add as
Aquagreen skrev 2009-04-27 11:11:35 följande:
Jag känner ju verkligen inte så, tyvärr måste jag säga, önskar jag kunde ha lite medlidande o få vara (delaktig) i vänner o familjs sörjande, låter väl konstigt inte så att jag vill att dom ska må dåligt men önskar jag kunde finnas där o förstå o känna med dom. Kan någon kunnit svara på hur det kommer sig att jag inte tappat vikt men ändå bivit smalare sen jag började med Concertan? kan de vara vätska el? Känner mig riktigt lynnig idag, exploderar för inget, de som går mig på nerverna just nu är barnen, blir suuuper stressed över att dom har rena kläder o smutsar ner sig, de kryper i kroppen på mig, jag får ångest o har de jobbigt, samma om de spiller ut ngt. Försöker säga till mig själv, luuuugn, de är barn o de går att torka upp o tvätta kläderma, slappna av. Men de går inte.Så där var jag när jag var depprimerad. De är inte barnen som gör fel utan vi vuxna känner att allt är jobbigt. NU ska jag behöva tvätta igen och de som är såå jobbigt men mår man normalbra då känner man inte så mera.
Exempel så kommer dottern hem efter en dag ute. Hon är skitig om kläderna så allt åker i tvätten. Dan efter vill hon ha dom där skitiga brallerna men då är jag snabbt framme och säger att hon får vänta tills på onsda för då är dom rena igen (har en tvättdag i veckan) och jag tycker inte om att hon ska ha smutsiga kläder på sig. Kastar mer än gärna dom i tvätten. Nu kanske jag missförstod dig. Känns osm jag kom på andra tankar när jag skriver.