Inlägg från: Licens To Kiss |Visa alla inlägg
  • Licens To Kiss

vuxna med adhd add as

Jag har också ruggigt mycke sängkläder. De skåpet är lite hederligt. Jag vill ha färg i ordning, små och stora handdukar för sig. De ska helst vikas rätt. Den enda som får hjälpa och lägga in är dottern och hennes vikning rättar jag inte.

• Licens To Kiss

Köper mycke ljus men förbrukar dom också så nån samling blir de inte.
    Förrådet är fyllt med halva så nån samlare på skräp är jag inte. kastar mycke och gärna. Gillar space och lite möbler.

• Licens To Kiss

Jag räknar bokstäver på ord, meningar osv. Mönster på saker och streck. Steg. Blir jag avbruten måste jag börja räkna på nytt. Oftast kan jag räkna samtidigt som nån snackar med mig.

• Licens To Kiss
    HellviHumle skrev 2009-03-04 22:57:51 följande:
    Anonym (Hej) skrev 2009-03-04 21:04:18 följande: Ja, att samla, registrera, hålla ordning på osv.
    Har jag en släng av AS tror du?
  • Licens To Kiss
    HellviHumle skrev 2009-03-04 23:13:39 följande:
    Man måste komma ihåg att alla har en del av alla dessa diagnoser. Det finns massor med "normalstörda" som samlar på saker. Det är först när det blir problem som det är aktuellt med diagnosen. Blanddiagnoser är ju inte heller ovanliga. Jag misstänker att det inte är vattentäta skott emellan de olika diagnoserna utan att det är lite flytande övergångar.
    Ja just borderline, mano, adhd och as har sina likheter men också sina olikheter. Man har oftast dom om man har dubbel, trippel, blandad eller är jag helt ute? Även tics. Tics vet jag ingår i adhd`n.
  • Licens To Kiss
    HellviHumle skrev 2009-03-04 23:24:00 följande:
    Borderline är ju en äldre diagnos som jag tror var lite mer ospecifik. Det finns mycket i AS som stämmer med borderline. Det finns dessutom en indelning av borderline i fyra grupper med lite olika agerande.
    Hur funkar fyra grupperna gällande borderline?
  • Licens To Kiss

Gjorde precis borderlinetestet nu och jag ligger inte i riskzon. Då har jag AS-drag.

• Licens To Kiss

Har känt på mig att jag har as-drag. När jag börja smaka på adhd kom direkt tankar på as också. Min lillebror räknar allt och han gjorde as och adhd utredning samtidigt. Han har ingen as men däremot grav adhd och han och jag är väldigt lika i våra "problem"
    Min storebror har samma problem med skiljer sig lite. Han är under utredning (adhd)

• Licens To Kiss
    HellviHumle skrev 2009-03-04 23:36:17 följande:
    Det var ett tag sedan jag läste om det. Det handlar en del om man är utåtagerande eller stänger in skiten. Alla håller ju inte på och skär sig osv.
    Mmm okej!
    Har en killkompis med borderline som har berättat lite grann.
  • Licens To Kiss
    HellviHumle skrev 2009-03-04 23:39:14 följande:
    Då har du nog också ADHD. Men en hel del stämmer ju in på AS också. Fast ritalina etc funkar ju inte på AS.
    Jag har nog drag. Uppfyller inte testet så nån diagnos kommer jag inte få men drag har jag allt.
Svar på tråden vuxna med adhd add as