-
Svar på #334Ja jag håller verkligen med. Imorgon skall jag tillbaka på jobbet och hur skall dom då kunna få tag i mig då? Jag sa att jag var hemma måndag och tisdag. Lämnade mitt hemnummer. Imorgon som sagt så är jag på jobb och jag vet inte ens om dom har mina andra numror. -
Ringde till VUP idag igen. Senare ringde dom faktiskt upp mig och meddelade att dom skickat ett brev med min nya tid och läkare. Skönt. 24:e mars skulle jag få komma igen.
Sitter faktiskt på jobbet nu. Lätt ångest och hjärtklappningar strax innan jag skulle på jobb. Så lite jobbigt är det ännu. När jag mådde bra så erbjöd jag mig att jobba heltid i sommar och det blev tal om det idag när jag kom. Eftersom jag har lite svårt ännu med vecka vecka hur skall det då gå i sommar. En arbetskamrat som är lite högre upp och som jag pratat med om AS (hon har även en sån med AS så hon förstår mig) hon ringde åt mig till den som lagar schema att jag inte ville jobba heltid eftersom jag inte vågar gör sånt. Har aldrig vågat göra sånt. Fick ölite panikångest när hon gick iväg och ringde. Shit vad jobbigt liksom.
Sen har jag fått ett nytt nummer att ringa till gubben sen när han är på jobb. Glad för det.
-
Gjorde AS testet nyss och jag fick 31 poäng.
av 37.
Inte trodde jag att jag skulle få såna höga poäng. Då är jag nog inte så "dum i huvudet" som alla andra tycks tro.
Och med lite hjälp från mannen med engelskan och svåra ord så lyckades jag få ett resultat på 80 i adhd testet.
Det är vad jag har sagt till många men ingen tycks tro det.
-
Panik idag. Värsta ångesten över en ny apparat på jobbet. Det är inte alls som jag är van vid samt att risken är så mycket större att jag glömmer att ta bort kortet. (betalkort alltså).
Vågade inte ringa till VUP utan slängde på luren innan dom han svara. Så nu går jag runt och försöker att undvika kassan så¨mycket som möjligt.
-
Nu kan jag skriva lite mera. Sist var jag på lunch och en massa folk omkring mig. Det har gått lättare nu sen tidigare idag. Försökte ringa några gånger men slängde på luren för jag inte visste riktigt hur jag skulle säga om vad jag känner. Men ringde senare till HC men dom hann och svara så jag blev lite paff och kom bort mig.
På jobbet är ja ginte alls mig själv och saker som jag vet att jag kan fumlar jag till eller glömmer bort koder osv. Allt blir fel i det jag gör. Får se om jag vågar ringa till VUP imorgon. Om dom har öppet förstås.
Jag skall jobba fredag, lördag, söndag, måndag och tisdag ännu innan jag går på en veckas ledigt. Skitjobbigt redan nu och helt slut. Maten har det varit si och så med dom senaste veckorna. Har gått ner 2 kg och det finns inget som är gott längre.
-
Jag har aldrig varit sjukskriven för jag har inte vågat ringa till varken läkar eller psykolog. Jag har oftast skaffat barn eller tagit ut vårdledigt när jag haft det svårt. Har inte tänkt på det då men nu när jag börjat min utredning så vet jag var mina känslor finns och beter sig.
-
Svar på #395Precis. Man har lagt av själv när man mått som sämst.
Himmelkropp. Nu har jag reggat mig. -
Hajjar inte direkt vad du skrev just men jag har ett sånt sifferminne och det skrämmer till och med mig.
-
Svar på #410Nu har jag läst inlägget flera gånger och nu hajjar jag. Troligtvis kan det vara så. -
Ringde till vup idag och fick prata med min nya psykolog eftersom jag blev totalt nere över den nya apparaten igår och som fortsatte idag. Över telefonen gjorde vi en lista som jag skulle följa så att jag inte skulle deppa ihop totalt. Några timmar efter samtalet så släppte den värsta ångesten. Hon är så mycket trevligare än den förra.