vuxna med adhd add as
Hell no inte vill jag ha Acne o bli tjock :-O men kan kanske vara värt att prova, fasen att d ska vara så jäkla mycke biverkningar på bra medicin Ingen Acne o viktuppgång på Lamicta o Topimax då?
1045
Ingen fara Stämmer, Lamictal är EP medicin i grunden som visat sig ha god effekt på Bipolära pat.
DU försökte inte bli gravid? *har lite svårt att hålla koll på vilka som försöker bli gravida och dem som inte vill bli de*
vad är bipolär , va innebär de?
Du lägger dig inte i. Bara roligt om man kan få respons på sånt man skriver. då detta är en sak som berör mig.
Den barndom ja själv haft, ska mitt barn inte få!
Då jag tog upp med min psykolog om barnets probem sa hon till mig, "Hur går det nu för er med syskon? Jag tror det skulle vara bra för dig med ett barn till, än att focusera dig så på ditt barn"
(men jag är sån att jag tar upp olika svåra ämnen varje vecka, sånt som berör och tynger mig mest då, och om de samtalet då tog 50 min om mitt barn o barnets problem o betende så önskar jag Låt mig få den tiden, för nästa vecka är de ngt annat som tynger mig)
Vårt barn har ingen diagnos, och jag får "lugna ner mig själv" och se hur allt ut artar sig. jag nämnde lite på kontrollen för vårt barn på bvc om betndet. Bvc sa "Du har väl något?".. Jag sa: Vad då, NÅGOT????
jag blir så jevla trött på folk som ska se mig som en annan "klass" av människa för min jevla diagnos, och vissa som ska skämta om mina funktionshinder, störningar och göra narr av mina problem. men jag är dubbel. jag kan bjuda på mig själv, men då en kompis lilla unge på nyss fyllda 3 år säger "Damp unge" i min närhet, blev jag arg och sa åt mamman vilken jevla uppfostran de har.
Tillbaka till BVC, så sa tanten; De är viktigt att inte ditt barn inte hör dig prata om dina saker. Upplyste henne om att såpass mycket förstår jag. och Mina problem är mina, och prata psykiska och svåra saker gör jag inte. jag är inte dum.
jag beklagar att du haft en jobbigt barndom du med!
ja har fortfarande "samtal" i mitt huvud dagligen och ännu mer om jag ska bort till några som kan innebära frågesättningar, eller situationer som är nya.
jag har förövrigt mått lite konstigt den sista tiden/dagarna.
mycket kan bero på en sak jag ska göra på tisdag som är psykist krävande.
en sak som ja märker på min medicin, eller om de kan vara tvångs tankar, ilska, intresse? eller fly livet, är att jag för första gången sen jag flyttade till min man och vårt hus har vart ute i trädgården nu de senste dagarna i enda frånd e ja vaknar till 21 tiden vissa kvällar.
idag fick jag tom en komentar av en av grannarna , att vi verklgien har kommit i trädgårds tagen och vart flitiga som jobbat så mkt under flera dagar.
samtidigt som jag är så jevla trött på att vissa ska komma med komentarer (även om komentarerna är redan ifrån början av vårt barns liv) till att i bland få lite små "pikar".
så har jag fixat ordning, vart sur, förbannad, bara önskat att en av de jävla pedanterna överklass snobben kunnat komma ut och berömma... men nää.. vad sa han?
Ser du "vår rensar" ... jag suckar -Ahhh. ont som bara den i kroppen smärtstillande i kroppen. och gubbfan säger; -Ja, det finns att göra!
i torsdag satt jag om vart anant och var arg, för att bryta ut i gråt av alla press, och de som komma sak, och denna jevla stora tomt.
vissa kvällar blir jag sur irrriterad då jag MÅSTE gå in, då jag inte vill sluta greja. (för jag är inte klar där ute och jag blir inre arg då jag nu inte lykats slutföra)
jag är även så pendlande i mina känslor till/om min man. helt underbar man, snäll omtänksam, generös, säger han älskar mig minst 2 ggr om dagen. berömmer mig.
men svårt att acceptera vissa saker, som jag kanske inte borde vara så "hård" mot. jag känner mig totalt emotionell störd i vissa stunder, men i stundens hetta är de "f*n ta dig"... vart så nära många gånger att ringa och skaffa mig en lägenhet. bara för att få sticka då jag blir så irriterad och vill vara ifred.. (men han sa, säg bara till då du behöver vara i fred, så kan ja sova där uppe på ovan våningen.. om de är de du behöver)
Kroppen kan värka som bara den, huvudet kan göra så ont så jag är så illamående, vissa dagar kräks. (mm) och tvingar mig göra "mina syslor".
för jag känner mig så otroligt värdelös människa, fru, mamma..
När jag mår så dåligt i kropp o själ och dagar med extra värk, så hör jag bara orden som jag fått höra av några "samhälls parasit"..
Och går jag då ut i trädgården och fixar, med smärtstillande i kroppen så kommer väl någon ifråga sätta hur jag kan och orkar vara i trädgården men inte jobba..
Är jag inne så får man skit för att man inget gör där ute, och att om ja endå inte har ngt att göra så kanske jag borde ut o arbets träna eller göra annat.
gör jag inget för jag har så ont, är så fruktansvärt deprimerad inom mig, men spelar såna spel inför många. kräkningar mm (som ingen ser, så undrar de ju varför jag bara går hemma.
jag hör orden i huvudet, värdelös, lat, ful , fet, äcklig, samhälls parasit, rädslan att min man skulle bli besviken om jag ine orkat (fast han inte begär ngt, om ja inte orkar så hjälper han till då han kommit hem efter 11 timmar borta)
Nu väntar jag förutom de som händer på tisdag
remiss kallelse
till neurolog, reumatologen, öra/näsa hals mottagning, har vart på ögon mottagningen.
måste ringa och höra med kriurgmott. om de struntade i utredningen om min binjure.. kirurgen ville att de skulle utreda mig och lämna prover men ännu inte gjort. o ska snart till tandläkaren o dra tand.
är det någon i detta dorumet som bara går hemma på dagarna, och ska fortsätta göra detta i fleraår till? eller och har gått hemma i flera år tillbaka?