• Ruso

För alla oss som gillar LINDEX - del 7

Här samlas vi och disskuterar LINDEX och barnkläder i allmänhet, eftersom det hos oss är ett stort intresse!!!  
    Även andra märken/kedjor är helt OK att diskutera!!!

Lindex hemsida:
    www.lindex.se/StartPage/StartPage.aspx

Länk till BILDTRÅDEN
    www.familjeliv.se/Forum-11-241/m41961706.html

Länk till rabattkodstråden
    www.familjeliv.se/Forum-3-96/m38033596.html

Länk till nya rabattkodstråden
    www.familjeliv.se/Forum-3-96/m41187446.html

• Svar på tråden För alla oss som gillar LINDEX - del 7
  • Madge

Lindex och alla andra butiker har ju jämt någon eller några reasnurror .

• scooby

Är det nån som vet hur dom här shortsen är i storlek? www.lindex.com/se/Products/Product.aspx&subid=1357440&prodid=3236500&parentid=111365&promolevel=true&color=457089&NewView=true

och joggingbyxorna på t3b2? Stora eller små i storleken?

Tänkte shortsen till dottern som blir 1 år april och byxor till sonen som snart blir 4 år och är nu 99 cm lång. Båda är smalisar kan jag ju tillägga

~~Stolt mamma till Albin och Nora ~~
  • sarismaris
    scooby skrev 2009-03-24 09:26:14 följande:
    Är det nån som vet hur dom här shortsen är i storlek? www.lindex.com/se/Products/Product.aspx?ID=78... och joggingbyxorna på t3b2? Stora eller små i storleken? Tänkte shortsen till dottern som blir 1 år april och byxor till sonen som snart blir 4 år och är nu 99 cm lång. Båda är smalisar kan jag ju tillägga
    Har ett par röda joggingbyxor till min stora tjej (från tjejavd.) Tycker de är lite generösare i storleken än velourbyxorna i samma storlek. Vet dock inte hur de är på pojkavd..
    Towa 051125 & Ella 080413
  • sarismaris

Nu måste ju nåt va fel!? Jag gjorde ju en beställning på nätet förra måndan, alltså den 16:e. Har inte fått paketet än, och som status på mina sidor står det fortfarande "order under behandling". Har dom ens tittat på min order då??
    När jag har beställt förut så har det ganska snabbt stått "packas" eller "klar att plockas" eller nåt sånt.. Har aldrig dröjt mer än en vecka att få paketet förrut!!
    Om min order inte ens har kollats på än så lär jag ju inte få en enda sak av det jag beställt, eftersom det mesta va på rean.. Då blir jag riktigt arg!!

Det va nån mer som beställt för ett tag sen men inte fått paketet än (minns inte vem det var..) Hur har det gått för dej?? Står det samma status på ditt paket?

Jag mailade iaf kundtjänst igår å frågade vad som hänt.. Får se om jag får svar snart..

• Nina Ljholm

Var på Lindex i helgen och blev smått förvånad över storlekarna i tröjorna.

Sonen har nu haft storlek 80 en längre period, men förra veckan kändes
    dessa tröjor aningen små och valde då att lägga undan dessa helt.

Väl inne på Lindex. fick jag en chock, storlek 86 var det ingen idé att ens
    tänka tanken på att köpa, det var i princip lika små som de i storlek 80 vi
    hade hemma. Fick lov att köpa 92 och det var skrämmande...

Någon mer som upplever att tröjorna är 'små' mellan storlekarna?
    Och köper direkt från exempelvist 80 till 92 eller liknande !?

• sarismaris
    Nina Ljholm skrev 2009-03-24 10:11:26 följande:
    Var på Lindex i helgen och blev smått förvånad över storlekarna i tröjorna. Sonen har nu haft storlek 80 en längre period, men förra veckan kändes dessa tröjor aningen små och valde då att lägga undan dessa helt. Väl inne på Lindex. fick jag en chock, storlek 86 var det ingen idé att ens tänka tanken på att köpa, det var i princip lika små som de i storlek 80 vi hade hemma. Fick lov att köpa 92 och det var skrämmande... Någon mer som upplever att tröjorna är 'små' mellan storlekarna? Och köper direkt från exempelvist 80 till 92 eller liknande !?
    Håller med! Min tjej på drygt 3 år har normalt 104 på tröjor, men på Lindex får jag köpa 110. Bara i Bamse-kläderna funkar det med 104..

Min lilla har ganska nyss börjat med 80 på tröjor. Men jag hittade en fin fleecetröja på Lindex förra veckan. Den fanns bara från 86 och uppåt, men jag tyckte den va så fin så jag chansade på 86. Å den passar hur bra som helst!!

Så visst är de ganska små i storleken!!
  • Känslan
    sarismaris skrev 2009-03-24 10:03:55 följande:
    Nu måste ju nåt va fel!? Jag gjorde ju en beställning på nätet förra måndan, alltså den 16:e. Har inte fått paketet än, och som status på mina sidor står det fortfarande "order under behandling". Har dom ens tittat på min order då?? När jag har beställt förut så har det ganska snabbt stått "packas" eller "klar att plockas" eller nåt sånt.. Har aldrig dröjt mer än en vecka att få paketet förrut!!Om min order inte ens har kollats på än så lär jag ju inte få en enda sak av det jag beställt, eftersom det mesta va på rean.. Då blir jag riktigt arg!!Det va nån mer som beställt för ett tag sen men inte fått paketet än (minns inte vem det var..) Hur har det gått för dej?? Står det samma status på ditt paket?Jag mailade iaf kundtjänst igår å frågade vad som hänt.. Får se om jag får svar snart..
    Jag har också haft strul när jag har gjort en beställning.Gjorde först en och sen en annan typ 1 vecka senare och den jag gjorde sist kom men inte den andra.När jag va och hämtade paketet så fanns båda där i alla fall.Det hade blivit något strul sa de.Någon annan gång har det stått på min sida att paketet skulle varit levererat som för flera dagar sedan och för ytterligare ett par dagar får jag ett sms.Skumt det där.
  • Känslan
    sarismaris skrev 2009-03-24 10:16:00 följande:
    Håller med! Min tjej på drygt 3 år har normalt 104 på tröjor, men på Lindex får jag köpa 110. Bara i Bamse-kläderna funkar det med 104..Min lilla har ganska nyss börjat med 80 på tröjor. Men jag hittade en fin fleecetröja på Lindex förra veckan. Den fanns bara från 86 och uppåt, men jag tyckte den va så fin så jag chansade på 86. Å den passar hur bra som helst!!Så visst är de ganska små i storleken!!
    Håller med jag också,angående storlekarna.Har en son på 21 månader som haft stlk 92 ett tag men nu börjar det bli lite litet och jag har i vissa fall hoppat upp till 104.
  • pelagonia

Hej

Så nu har jag lagt undan kläder för 1300 kr, massa rea till både sonen och bebisen i magen + nyinkommet, 3 bet för två...kupongen är utskriven och lönen kommer i morgon så då åker jag och hämtar dem.

Viktor 070103 & Ärtan BF 090320
  • sarismaris

Har det kommit mycke nytt på rea i era butiker?? I min lilla butik är det bara samma samma hela tiden.. Tråkigt! Jag vill också fynda! Får nog ta å åka till "stan" (8,5 mil bort) till helgen å se vad som finns där..

Svar på tråden För alla oss som gillar LINDEX - del 7