• 2babiesmom

ett puder/foundation för extremt torr hud?

Ja vilken kan ni rekommendera? Huden blir alldeles uttorkad av puder trots att jag lägger fuktkräm under. Några foundations har jag inte testat än

Vad tror ni?

• Svar på tråden ett puder/foundation för extremt torr hud?
  • Nufsan

Testa mineralsmink. Mycket skonsammare för huden!

♥ღ♥Världens bästa tjejer: Moa 9403, Matilda 9610, Jonna 0710 och lillskrutt bf 2/8 2009♥ღ♥
  • AlvaLovisa

Behöver du puder om du har så torr hud? Det kanske är bättre att du satsar på en bra foundation, puder är ju bäst om man vill matta ner feta ytor. Jag älskar min foundation, Lancôme teinte idole Blir som en "pudrig" yta av den. Använder jag puder lägger det sig bara på ytan som ett torrt lager, ser inte klok ut

• 2babiesmom

Jo jag har tänkt tanken också... Funkar den på torr hud då? Ungefär vad kostar den?

• Nufsan
    2babiesmom skrev 2009-03-01 20:50:14 följande:
    Okej, var köper jag det? Är det mycket dyrare än vanligt?
    Det är rätt dyrt, men det räcker jättelänge! Det finns ID och sen tror jag Loreal har kommit med ett, men ID är bäst!

Jag bestämmer mitt ifrån utlandet så blir det billigare www.everydayminerals.com heter sidan! Dessutom kan man beställa provkitt där och dom räcke bra länge bara dom.

Krävs att man har en bra borste och den säljs på sidan också! Om du inte vill handla i butik i Sverige, direkt!
    ♥ღ♥Världens bästa tjejer: Moa 9403, Matilda 9610, Jonna 0710 och lillskrutt bf 2/8 2009♥ღ♥
  • Nufsan

Jag använder mitt visa kort. Har handlat 3 ggr och det har kommit jättefort!

Jag har jättetorr hud och eftersen jag började använda det har det blivit så mkt bättre!

• 2babiesmom

Jag har också ett VISA-kort men ingen kredit, har aldrig fattat hur man ska handla på det....
    Hur gör man?
    Har du torr hud för att du använt andra produkter o blir torr av dessa eller är du torr från början/överhuvudtaget o du blivit "läkt" av dessa mineralprodukter?

• popcornplaya

Mary Kay full coverage fondation är också bra för torr hud. Men det viktigaste är en bra fuktkräm innan du applicerar nått smink om du vill att det ska bli bra =)

Min älskade Philip 080716 (sarahsbaby.blogg.se/)
  • Nufsan
    2babiesmom skrev 2009-03-01 22:56:20 följande:
    Jag har också ett VISA-kort men ingen kredit, har aldrig fattat hur man ska handla på det....Hur gör man?Har du torr hud för att du använt andra produkter o blir torr av dessa eller är du torr från början/överhuvudtaget o du blivit "läkt" av dessa mineralprodukter?
    Ngn kredit på kortet behöver du inte. Man knappar in siffrorna och sen drar dom direkt. Det är många som handlar därifrån och jag har inte hört något negativt så testa!

Jag är rätt torr normalt i huden och när jag använder foundations så torkar huden lixom ur än mer. När jag sen använder mineralpuder så är man ju ff torr till en början, men snart blir det bara bättre och bättre! Så fin som min hy är när jag använder mineralsmink är den aldrig annars.... jag sminkar mig dagligen!

Nu är det slut och jag ska beställa igen så jag har använt en vanlig foundations och jag har testat massor av sorter och inga är bra.... så nu är jag torr igen och smörjer mig som en tok.

Värt att testa, men tänk på att är man torr i början så blir man lixom inte fnasig när man använder mineralpuder eftersom man borstar på det, men det lägger sig snart. Använd peeling ngr ggr i veckan så hjälper du hyn än bättre!
Svar på tråden ett puder/foundation för extremt torr hud?