Hur länge kokar ni äggen för att de ska bli bara något krämiga i gulan?
Då menar jag att gulan inte ska rinna.
Lägger ni äggen i kokande vatten eller i kallt vatten och tar sedan tiden, eller hur gör ni?
Då menar jag att gulan inte ska rinna.
Lägger ni äggen i kokande vatten eller i kallt vatten och tar sedan tiden, eller hur gör ni?
Jag lägger mina ägg i kallt vatten, när de kokar upp så stänger jag av plattan och låter de stå kvar med locket på. Vill man ha de lite lösa så tar man bort kastrullen medan det fortfarande bubblar lite. Hårdkokta men inte gröna i kanten blir de om man låter dom stå kvar på plattan tills de har slutat bubbla helt.
Å jag älskar oxå när gulan är kletig! Jag har köpt en sån där äggtimer som man lägger i det kalla vattnet med äggen.. På så sätt får man alltid perfekt resultat. Bra oxå om man vill ha olika. Alltså nån kanske vill ha hårdkokt oxå..
Lägger i äggen i kallt vatten och låter det koka upp. Sen kokas äggen fyra minuter!
Men annars borde väl kanske 5-6 min vara lagom kanske??
Lägger det i kallt vatten (så det inte spricker) tillsammans med en www.bagarenochkocken.se/shop/
Spisen och på vilken värme man kokar på spelar in, så jag har slutat försöka ta tiden. Kokar ägg för sällan för att få det rätt.
Det bror på hur stora äggen är, men jag brukar koka stora ägg i ca: 6-7 minuter. Jag lägger dem i kallt vatten från början. Mina ägg brukar bli "vaxiga", men reslutatet kan variera lite. OM du vill ha dem väldigt kletiga så dra ner lite på tiden.
Kallt vatten och salt så OM de spricker rinner inget ut.
Inget som ger ägget smak.
Sen kokas dom exakt 5,5 minut. Gjorde det senast i morse!
Då blir mitten av äggulan lite krämig.
Jag lägger alltid i äggen (medelstora) i kokande vatten och låter dom koka i exakt 8 min.. Då blir dom perfekta!!!
blå myran.... Ja precis en sån har jag med o den klarar jag mig inte utan!
5-6 minuter i kokande vatten, lägger i dem från början i kalla vattnet.
Jag lägger normalstora ägg i kallt vatten och låter vattnet koka upp innan jag sätter timern på 4min! Då blir de PERFEKT krämiga!
Aiwendil skrev 2009-03-01 21:19:15 följande:
Lägger i äggen och kokar sedan upp. Sedan låter jag det koka 3 min och 14 sekunder... Perfekt! ;)..
Ah, krämig.. 3 min 14 sek ger rinnande gula som jag vill ha... sorry..