• J 1981

Vändbar sittdel?

Hej!
    Har kollat lite på olika barnvagnar (denna jungel) och både jag och min sambo har fastnat för Babytravels Jogger.. det enda frågetecknet jag har är att man inte kan vända sittdelen, utan att barnet måste åka framåt?

Vi väntar vårt första barn och är helt gröna på detta.. Lite större barn spelar det väl kanske inte någon roll, men precis när man byter till sittdelen är del väl bättre att kunna se bebisen? Känns inte som man kan få allt man vill i en barnvagn utan måste offra ngt..
    .. så alla erfarna barnvagskörare.. är jag fel ute om jag väljer en som inte går att vända??

• Svar på tråden Vändbar sittdel?
  • Trasdockan08

Allt går ju efter tycke och smak... själv ville jag ha en där jag kan vända sittdelen just för att barnet inte är med än ca 6 månader då det vill börja sitta och det kan då kanske vara lite för tidigt för att sitta framåt i stora folksamlingar exempelvis. Sen kan det ju vara skönt kunna vända den om det blåser mkt etc. Vi har en Teutonia spirit s3 och är supernöjda! Den är ju dock rätt dyr...

Alicia 090110
  • habibi

Detta e som sagt en smaksak. Min dotter vände vi väldigt tidigt när hon va liten men de blev ett problem. Hon skrek å de va mycke besvärligt enligt min åsikt att inte ha "riktig" koll på henne från "fel" håll. Väntar nu en liten siste mars å vi har köpt en quinny freestyle denna gång istället. Denna vagn har vändbar sittdel vilket ja själv prioriterar väldigt högt.

Lycka till i ditt letande

Monique avslöjar lätt va som bakas i mammas mage
  • Lussekatten87

Emmaljungas vagnar går att vända.
    Har själv en El city cross.

• emtono

Vi hade en babytravel jogger som vi älskade men bytte vagn eftersom vi ville kunna se sonen.
    Nu har vi en britax vigour 3+ som har vändbar sittdel, den rekomdenderar jag starkt även om den inte är lika rymlig som joggern!

• J 1981

Vi vill gärna ha en trehjulig vagn.. verkar som de i de flesta fall inte går att vända sittdelen? Eller har jag missat nåt??

• modestyclara

Vi har haft bla Urban Jungle som är en dyrare version av babytravel joggern. Bytte den till en bugaboo just för att det var så trist att promenera med barnet och inte ha någon ögonkontakt och kunna prata med varandra... Det är helt klart en smaksak men jag föredrar att ha mina barn emot mig oavsett ålder...

• habibi
    J 1981 skrev 2009-03-01 21:38:02 följande:
    Vi vill gärna ha en trehjulig vagn.. verkar som de i de flesta fall inte går att vända sittdelen? Eller har jag missat nåt??
    Vår e trehjuling, quinny freestyle med vändbar sittdel
    Monique avslöjar lätt va som bakas i mammas mage
  • modestyclara

J 1981 skrev 2009-03-01 21:38:02 följande:

Varför inte lika gärna en fyrhjulig med svängbara framhjul? Är stabilare...
  • Blå Flygare

Jag hade inte gillat att inte kunnat vända min dooer när hon var mindre. Vi ghade henne mot oss när hon började sitta upp - annat kändes otänkbart då vi ville ha uppsyn på henne. När hon blev större var det bra att kunna växla. Hon somnade lättare när hon var vänd från oss, och nöjdare när hon åkte här hemmavid. Men hon blev orolig om hon åkte så när vi tog oss in till stan, satt och ropade på mig tills jag fick tillfälle att vända sitsen om jag hade glömt att göra det innan. Och då var hon inte någon blyg tjej!

• J 1981

Oki.. ska kolla in den.
    Det som vi gillade med babytravel var priset (betydligt mkt biliigare än många andra fabrikat), vikten (13 kg eller nåt??) och att den blir väldigt liten när den fälls ihop...

Ska till babyproffsen i veckan å kolla läget.. alltid bra att ha andras erfarenheter med sig.. tack för alla snabba svar :)

Svar på tråden Vändbar sittdel?