Inlägg från: 02Smulan |Visa alla inlägg
  • 02Smulan

Shakti Spikmatta

Jag lider av spänningshuvudvärk vissa perioder och har väldigt spända axlar och nacke.
    Tänkte köpa mig en sådan matta nu (på tradera?)och det vore kul att höra era erfarenheter!

Är det någon som har en, vad tycker ni? Gör det ont, mår ni bättre sedan ni har börjat med den, vad har det hjälpt till med?

• Svar på tråden Shakti Spikmatta
  • 02Smulan

Ja jag vill ha en NU! Sitter är och är superspänd i axlar o nacke och huvudet värker.
    Frågan är om man ska vara snål och beställa en eller lägga på en dryg hundring och köpa den på stan
    (Lider av allvarlig snålhet )

• 02Smulan

Sitter o kikar på dem på tradera hela tiden, finns ju till bättre pris där Mysan!
    Men jag tror (om nån bjuder över mig på tradera-mattan) att jag kommer köpa den här på stan istället, då får jag den direkt!
    Har julklappspengar kvar som jag kan lägga på en sådan!
    Är som sagt sjukt otålig och vill ha en NUUU!
    Ska också ha en grön

• 02Smulan

Nu har jag köpt en matta!
    Det sticks o svider lite, men det kändes bra efter första gången iaf, tyckte både jag och sambon.
    Jag fick lite öronsus i 20 sek efteråt, det enda jag kände denna gång.
    Ska försöka va duktig o ligga där en halvtimme varje dag.

• 02Smulan
    Svar på #8
    Ja det gör det, men detta är väl originalet. Man ska nog se upp med kopior och kolla så att de är ordentligt testade.
  • 02Smulan

Ja man kan ha ett tunt tyg emellan om man tycker det är vasst i början.
    Jag testade först med det men tyckte inte det kändes alls så jag körde helt utan med spikarna direkt mot huden. Och visst sticks det och svider lite, men efter ett tag blir det mest varmt.

• 02Smulan

Det enda jag vet är att den gröna är mer lugnande o avslappnande medan del orangea är uppiggande osv. Sen sa hon i butiken att den gröna hade med hjärtchakrat att göra medan den orangea hade med rotchakrat att göra.
    Mer än så vet jag inte, och jag tror att piggarna är likadana på bägge, bara färgen som är olika vad jag vet.

• 02Smulan

Igår hade jag den på golvet med en kudde under huvudet, men lade den i sängen nyss o provlåg nån minut och det känns ju bättre att ha den i sängen, formar sig ju mer efter kroppen!
    Jag är dock låg idag och jag undrar jag om mattan inte har rört upp lite känslor i kroppen...
    Det står ju att det är en stark healing och att man ska vara beredd på det.

• 02Smulan

Ja den måste funka alltså... jag har helt ont i nacken idag, musklerna känns trötta sådär att man inte orkar hålla upp huvudet nästan
    Jag brukar inte alls känna så, och dessutom är faktiskt huvudvärken borta.
    Jag gillar verkligen när man ser snabba och tydliga resultat!

Men visst kan det vara så att man får lite besvär i början innan det vänder och blir bättre?

• 02Smulan
    Svar på #20
    Hahaaa idag testade jag att ha den under rumpan en stund, jag tänkte att det kan väl inte vara så farligt som du sa... men herregud va det brände!!!!
    Ja musklerna där är nog verkligen i behov av spikmattan ja...
  • 02Smulan
    Tjiklex skrev 2009-03-08 09:37:05 följande:
    Läste inte att du hade köpt en innan jag skrev. ;)
  • 02Smulan
    Svar på #32
    Ja det svider och bränner här me, testa lägg dig med den under stuss/lår, då du ska du få känna på brännande känsla
    Ujuj, inte kul, men det behövs ju garanterat när det gör så pass ont...
  • 02Smulan

PennyJenny: Säkert behövdes det rensas ur en massa ur kroppen, bara att hoppas att det har rensats klart nu då

Svar på tråden Shakti Spikmatta