• Rapunzella

Brio Nova - Bra eller dålig?

Var och tittade på en Brio Nova idag.
    Den verkar ha klara fördelar genom att vara lite mindre och smidigare än t.ex. kombivagnarna, vilket är en fördel för oss som bor i Stockholms innerstad, och dessutom kan man använda den som liggvagn också.

Men har den några nackdelar?
    Vad har den mer för fördelar?
    Mjuk el hård insats? - bebis kommer i dec (kanske kallt) och vi bor 4 tr upp utan hiss (=bära bebis + insats).

Tacksam för alla erfarenheter!

• Svar på tråden Brio Nova - Bra eller dålig?
  • Jelon

Har också fstnat för Brio Nova, ser många fördelar med den. Undrar också över det där med mjuk eller hårdlift. Bor i norrland och bebisen kommer i november=kallt. Vad är då bättre??

• Arre

Hejhej
    Jag har en Brio Nova -05 och jag är supernöjd med den. I mina ögon är den vagnen perfekt. Har haft många olika vagnar men har fastnat för just brio Nova. Och det här med mjuk lr hårdlift.. det är juh en smaksak. det är juh smidigare med mjuklift fäör då slipper man böka och så. och eftersom du bor hlgt upp så är det nogh bäst med mjuklift.
    Jag ser bara fördelr med Brio Nova. så kan tyvärr ej hjälpa dej på nackdelsfronten..hehe..

• vallis

jag hade en Brio Nova 04 som jag köpte i september. Kolla noga att vagnen kommer i bakluckan på bilen. Det blir ganska jobbigt att dela upp hela vagnen. Jag bytte vagn när Kevin var ungefär 6 månader till en teutonia. Brio var för stor och klumpigt.

• vallis

måste bara tilllägga att jag hade mjuklift.

• MikkisPikkis

nova med hårdlift köpte jag -03. kan säga att jag använder den än idag och den är som ny. älskar!!!¨
    hårdlift är för mig mkt bättre eftersom den är mkt rymliare.

• norgesessan

vallis, vilken sorts bil har ni? vi har en v40 och jag tar det för givet att den får plats....vi har fått plats till lika stora vagnar i en 850 också...fast det var lite jobbigt....(det var en sedan) vi har köpt en med hårdlift som vi ska hemta ut om ca. en månad.en 04.....jag tycker en hårdlift verkar mer stabil än en mjuklift. Mjuklift var alldrig på tal for oss, for vi har redan en brio åkpåse...annars är det argumentet jag oftasts hör om mjukliften, att den kan göras om till åkpåse efteråt....

• Snurpa

Vi har beställt en Brio nova med mjuklift. Det går lätt in i vår Honda accord bil, eftersom det blir så låg när man fäller ihop den, endast 38cm hög jämfört med andra kombivagnar som ligger runt 50-55cm höga.

Vi ville ha en mjuklift just för att det är lättare att bära den, vi bor på fjärde våningen utan hiss.

Lotta

• JessieZ

Har en brio nova och dottern föddes i december...hade mjuklift..funkar kanon...vagnen känns lite klumpig tycker jag.

Jessie

• ölger

Snurpa, det där med höjden... Är inte 38 cm ihopfälld UTAN hjul (vad jag förstod av BRIOS hemsida). Det innebär väl att det tillkommer ca 12,5 cm för halva hjulet som sticker ner under vagnen, eller? Då blir det ju ca 50 cm, fast de andra siffrorna du skriver kanske också är utan hjul...

Har iallafall också beställt en Brio Nova och tror den är toppen...

• Snurpa

Det är utan hjul. Sen beror det på vad det är för hjul man väljer, det finns hur många olika modeller och storlekar som helst.

• Rapunzella

Tack för alla svar!!!
    Ni som tycker att Novan är för stor och klumpig - vad har ni valt i stället?

• vallis

vi har en Passat 99 årmodell

• norgesessan

är inte det en stor bil? en kombi? vet inte om det finns olika passater, den vi hadde när jag var yngre var iallafall en kombi....det ska bli kul att se om den passar i vår bil, fast det tror jag den gör...vi har ju haft sonens vanliga sittvagn och en massa bagage i bilen när vi har åkt på semester....

• Sussi Li

Väntar fjärde barnet och har också köpt en Brio Nova. Har provat många vagnar, har haft lite dille på att hitta bättre, finare.. Men alla mina grabbar har till slut hamnat i en Brio Nova, eller den motsvarighet som Brio haft då.

Den är bra på alla sätt, vilka andra jag än provat så har jag hittat fel.

Svar på tråden Brio Nova - Bra eller dålig?