Inlägg från: catya |Visa alla inlägg
  • catya

Efterlyser mammabloggar!

Jag efterlyser de bästa mammabloggarna!
    Det kan vara din egen eller bara ett tips på en mammablogg du tycker är bra!

Inget om vardagsliv, politik eller övriga åsikter etc, utan den ska vara ganska fokuserad på just ett liv som mamma, familjeliv, barn och allt därtill.

Själv vill jag tipsa om www.mammamaffia.se!!!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-03-25 08:05
    Själklart spelar VARDAG, SAMHÄLLE, POLITIK mm in i våra liv som mammor.

Men det är lite läskigt att jag måste skriva det där som majoriteten här inte kan "läsa mellan raderna".
    Jag måste nog förstå att alla helt enkelt inte har den talangen.

En mammablogg.

Jag letar inte efter:

vardagsbloggare
    modebloggare
    politikbloggare
    recept/matbloggare
    filmbloggare
    musikbloggare
    bokbloggare

osv.

Kategori; mamma och föräldraskap.
    Tack.
  • Svar på tråden Efterlyser mammabloggar!
  • catya
    Karl Fazer skrev 2009-03-09 23:13:22 följande:
    Haha, jag skrattar åt sådana konstiga knäppheter! Skulle inte mammaliv varar vardagsliv!?
    Jodå, jag är ju väldigt mycket mamma själv, men nu menade jag kanske inte så mycket liv utanför just mammarollen.
    T ex arbete, shopping, fokus på sig själv, utan mer fokus på just ROLLEN och LIVET som mamma, med barn, och även utan barn. Men det här är fel forum, då det finns sådana som... du... :)
    För oss läskunniga är det tämligen stor skillnad på en mammablogg och ja, en vardagsblogg. :)
    Skratta på du, så gör jag detsamma. :)
  • catya
    Karl Fazer skrev 2009-03-10 14:36:39 följande:
    Jag är läskunnig. Men jag fattar inte hur du urskilja rollen och livet som mamma, från vardagen? Är inte rollen och livet som mamma vardag?
    Okej, det är skillnad på att vara läskunnig och ha läsförståelse. :)

För mig som ÄR en mamma och har ett hektiskt vardagsliv är det en extrem skillnad på en mammablogg och en vardagsblogg.
  • catya
    2wins skrev 2009-03-13 17:10:37 följande:
    Jag skriver om mina tvillingkillar på snart 14 månader. Annat blir det också! tvillingarwhat.blogspot.com/ Om det är den bästa har jag svårt att tro, men den uppfyller nog de andra kriterierna. Välkommen!
    Jag blev lite kär i bilden du hade som header i bloggen!
    Riktigt fin och rolig bild! :D
  • catya
    Mamma Russin skrev 2009-03-14 16:12:30 följande:
    visst har jag en mammablogg... uppdaterar flera gånger om dagen... idag har jag skrivit om: lite shopping till påsken stina börjar röra på sig lite GI mat enburkrussin.blogspot.com
    Visst sjuttsingen är det du som känner Johanna? (maersta.se)
  • catya
    CamD skrev 2009-03-17 16:45:24 följande:
    Vilka fina bloggar ni har alla. Det är så roligt att gå in och kolla och läsa   [email protected]">[email protected]
    Jag håller med!
    Jag har varit extremt sysselsatt såhär när jag bara går hemma och väntar på bebis. :D
    Toppen!
    Tack alla!
    Fortsätt gärna mata på med fler bloggar, egna och tips!
  • catya
    Magda73 skrev 2009-03-24 22:06:27 följande:
    "Inget om vardagsliv, politik eller övriga åsikter etc, utan den ska vara ganska fokuserad på just ett liv som mamma, familjeliv, barn och allt därtill" Jag har ingen renodlad mammablogg men det är ganska mycket barn i mitt liv då jag har tre stycken. Och barnen tillhör mitt vardagsliv. Och politik ingår eftersom hela vårat samhälle bygger på det. Övriga åsikter ingår definitivt.... Jag är en åsiktsmaskin Trots att jag inte är vad ts söker så tipsar jag om min blogg. Som mamma och människa. Välkommen! magda.nu
    Jag menade mest att du ska nog vara mamma ändå.
    Självklart spelar samhälle och politik in även i föräldraskapet.

Men det är lite läskigt att jag måste skriva det där som majoriteten här inte kan "läsa mellan raderna".
    Vissa har den talangen, andra inte, det måste jag lära mig att förstå tror jag.

En mammablogg.

Jag letar inte efter:

vardagsbloggare
    modebloggare
    politikbloggare
    recept/matbloggare
    filmbloggare
    musikbloggare
    bokbloggare

osv.

Kategori; mamma och föräldraskap.
Svar på tråden Efterlyser mammabloggar!