Tefal home bread XXL bakmaskin - någon som har den?
och vill dela med sig om hur den fungerar.
Min man är precis påväg hem med en sådan.
och vill dela med sig om hur den fungerar.
Min man är precis påväg hem med en sådan.
Jag har en sån... Den står i källaren just nu
J W skrev 2009-03-04 07:21:51 följande:
Jag lessnade på den och så himla bra tyck ja inte den är...
Det var roligt i ett par veckor...
Provade sockerkaksreceptet men det blev totlt misslyckat så undvik det :-d
Vi har en sån bakmaskin. Tycker den är suverän och enkel att använda.
Barnen tröttnar efter ett tag även fast jag brukar göra lite olika bröd.
Men då kan man ju köpa bröd nån gång då och då.
Finns ju inget härligare att vakna till doften av nybakt bröd!
Man kommer säkert tröttna på brödet det tror jag också men man får ju baka nått annat ibland och ibland köpa nått, typ hönökaka som är svårt att baka själv
Eller svårt och svårt men jag har aldrig gjort det.
Man tröttnar ju på köpebröd också till slut. Måste bara övertala sambon att bakmaskinen verkligen får plats i köket!
Ska prova Julittabrödet i den andra tråden på lördag hos pappa och blir det så gott som jag tror så får jag väl se till att sambon inte lägger märke till att det står en ny maskin i köket
Hoppetossan 79 skrev 2009-03-03 09:24:29 följande:
Hoppetossan 79 skrev 2009-03-03 09:23:56 följande:
Jag har just köpt en sådan här maskin. I receptboken finns en massa bilder på det man ska ha i brödet. Men det är en bild på en brun flaska som inte finns med bland bildförklaringarna. Det är för Omega 3-brödet, finns på bild precis bredvid bilden på rapsoljeflaskan. Jag gissade på sirap men såg sen att det finns en annan bild för sirap... någon som vet vad bilden på den bruna flaskan betyder?

Hej!
Har en tefal home bread xxl, ångrar inte ett dugg att jag köpte den! har haft den i några år nu, ibland åker den ner i matkällaren, men sen så kommer den upp igen, brödet är kanongott i den, tråkigt att det blir så hårda kanter bara ...
finns ingen bättre PIZZA deg än den man gör i maskinen suverän på alla sätt
sockerkakan är hur god som helst i den, men man måste se till att fördela smöret i små små bitar (vilket jag inte gjort, men kommit på varför den blev degigi)