• vadskajaghetadå

aaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa

va ARG jag blir....har i helget gjort balkongen fin med "gräsmatta", blommor, bord å stolar osv.....har skurat balkongen åxå...
    detta är vad ja befarat,,att grannarna ska skaka mattorna!!

ja menar, hur skönt är de å sitta å dricka kaffe på balkongen när de yr å pyr damkorn överallt??? jag dammsuger mattan åxå där ute....dom ser nog att vi gjort fint...2 ungkarlar vet ni....*suck...

har bra relation me grannarna, dessa e rätt nyinflyttade har inte så lätt å prata me dom som me de andra ja går å lånar skiftnycklar, mjöl eller telefon när ja låst mig ute....kan man klaga anonymt???

vi bor längst ner,,,3 våningshus..dom i mitten...har dom rätt till detta?

äsch snart börjar BB finalen å de ska bli sÅÅÅ spännande hihi..hoppas lina vinner!!!!!!! kram

• Svar på tråden aaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa
  • Majsan70

Man får inte skaka mattor från balkongen NEJ!! Så står det i våra hyres stadgar... Det får man göra utomhus på speciellt avsedd plats..här i alla fall.

• Åse

Vi sa till våra grannar då de gjorde detta.
    Vi fick ett *fnys* till svar, men sen dess kan jag
    i lugn och ro hänga ut kläder på tork igen.

• vadskajaghetadå

ja de står nog skrivet här hos stockholmshem åxå...
    hur noga är de me engångsgrillning på balkongen då?
    de är åxå förbjudet har ja hört....men elgrillning e OK

• vadskajaghetadå

jaså du sa till åse?
    hehe å dom fnös.....hm hm...

• penapöna

Vi har tur att grannen under oss har en häck där det mesta från våra mattor hamnar, men jag har panik varje gång jag skakar mattorna ändå. Men vad ska man göra, var ska jag annars skaka mattorna?

Förstår att det inte var så kul, prata med dem du.

• vadskajaghetadå

de finns mattställningar där ute men de kanske är för kärringaktigt att stå dä å piska
    man måste ju inte skaka mattorna varje gång man dammsuger man kan ju dammsuga dom med...ja har en skitbra grej som man drar med på mattan å sen får man upp allt skit....inte en sån där me tejp utan bara tyg..

själv bor vi ju längst ner så de e kanske fritt fram för oss,,de vet ja inte,,vi har bara buska under...somliga har tur ...men åxå otur

• penapöna

här där vi bor har de ställt mattställningarna i en hög, går alltså inte att använda, himla dumt

• vadskajaghetadå

ok....va dåligt...

• bambigirl

Bor oxå på övervåningen, men går ut och skakar mina mattor. Finns speciella skakställen och annars kan man väl bara ställa sig en bit ifrån husen? Så slipper man osämja i onödan.

• Jennie Brunflo

Man får inte använda grill på balkong, oavsett om det är elgrill eller kolgrill. Detta pga grilloset.
    Mattor får man inte skaka på balkongen.

Jag var superirriterad när jag bodde i lägenhet att grannen alltid rökte på balkongen så det smög sig in till oss. Jag höll på att bli galen. Jag vet fortfarande inte vilken granne det var för ALLA hävdade att de inte rökte.
    Suck!

Svar på tråden aaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa