• vadskajaghetadå

aaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa

va ARG jag blir....har i helget gjort balkongen fin med "gräsmatta", blommor, bord å stolar osv.....har skurat balkongen åxå...
    detta är vad ja befarat,,att grannarna ska skaka mattorna!!

ja menar, hur skönt är de å sitta å dricka kaffe på balkongen när de yr å pyr damkorn överallt??? jag dammsuger mattan åxå där ute....dom ser nog att vi gjort fint...2 ungkarlar vet ni....*suck...

har bra relation me grannarna, dessa e rätt nyinflyttade har inte så lätt å prata me dom som me de andra ja går å lånar skiftnycklar, mjöl eller telefon när ja låst mig ute....kan man klaga anonymt???

vi bor längst ner,,,3 våningshus..dom i mitten...har dom rätt till detta?

äsch snart börjar BB finalen å de ska bli sÅÅÅ spännande hihi..hoppas lina vinner!!!!!!! kram

• Svar på tråden aaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa
  • vadskajaghetadå

hej elgrill är accepterat har jag hört....då borde rökning åxå va förbjudet för de smyger sig in rejält..

• vadskajaghetadå

För den gemensamma trivseln förbinder sig samtliga hyresgäster:

1. att inte spela musik så att störningar uppkommer för kringboende.

2. att inte spika eller borra mellan kl 20:00 och 08:00.

3. att undvika vattenspolning sen kvälls- och nattetid.

4. att inte placera föremål som t ex möbler, mattor, cyklar, barnvagnar, pulkor eller anant som kan hindra framkomligheten vid entré, i trapphus, vinds- eller källargångar.

5. att genast anmäla fel eller brister som uppstår i lägenheten. Om ett fel uppstår med en större skada som följd, och du inte anmält det, kan du bli ersättningsskyldig.

6. att ha tillsyn över husdjur så att inte djuret skadar eller förorenar lekplatser, trädgårdsytor eller andra utrymmen samt att djuret inte springer löst inom fastigheten eller orsakar störande oljud, att inte mata fåglar från fönster, balkong eller på marken.

7. att inte utan tillstånd av hyresvärden sätta upp parabolantenner, utomhusantenner, skyltar, markiser eller dylikt.

8. att inte grilla på balkong, altan eller utomhus i närheten av huset.

9. att inte placera blomlådor på utsida av balkong- eller altanräcke samt att inte skaka mattor och sängkläder från fönster eller balkong.

10. att inte röka i fastighetens allmänna utrymmen.

11. att betala ersättning till Stockholmshem för besök från Störningsjouren samt att betala ersättning om Stockholmshem tvingas ta bort föremål enligt punkt 4.

• vadskajaghetadå

elgrill var då inte acceptabelt

• Tony

el grill är helt ok eftersom det inte inehar eld

• proppen

Precis...elgrill få man använda på balkong!!
    Grilla på du...

• Signatur

Skaka mattor på balkongen får man INTE göra! De ska skakas en bit från huset. Påpeka hos värden om det inte finns mattställningar. Tänk på stackarna som bor under!!

Elgrill är tillåtet men inga andra grillar på balkongen!

• Åse

Ja, elgrill får man ha (jag kollade nämligen detta och köpte
    en igår).

• Tjohalia

vad jag har hört angående grillning så är det inte elden utan röken/oset. denna kan ta sej in i ventilationssystemet och det innebär att alla lägenheter kommer attt börja lukta! där vi bor får man då inte använda elgrill på balkongen!

• Signatur

Hmm, får man röka på balkongen hos er Tjohalia?

• Tony

ja, men det ryker från spisen, ugnen eller om man bränt vid något i köket, får man inte ha köksfönstret öppet då?

de som har el grill förbjud på balkongen har oftast också rökförbud, men detta är inte lika vanligt

• vadskajaghetadå

ja ja fattar inte heller...de luktar ju jättegott när nån grillar,,de e ju inte så att man stinker som om man stått vid en brasa i 5 timmar å grillat korv precis...när allt stinker....men därimot ciggrök stinker in i lägenheten,,har slutat röka,,tycker de luktar gott fortfarande,,,

men de känns inte fräscht å e dessutom lite lockande de borde va lika "förbjudet" som grillning i såna fall...å elgrill osar inte lika mkt har ja hört

• Tjohalia

nä, det är inte rökförbud på våra balkonger. med en grill så kommer det ju mer rök och under en längre stund. röker du så kommer det inte lika stora mängder och sprids inte så att folk känner lukten av det genom ventilationssystemet. tror att det är väldigt olika hur man får göra, bäst är nog ändå att höra med hyresvärden om vad som gäller just där ni bor. men man ska inte ta för givet att man får göra något för då kan det få konsekvenser som man kanske inte var beredd på!

• Tjohalia

förresten, ang att det luktar gott, det tycker jag med men det finns ju faktiskt människor med tex astma som inte klarar av att va i sånt och det vore ju inte så kul för en alergisk människa att få in lukten i hela lägenheten och inte kunna bo där pga det!

Svar på tråden aaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa