Staketpiss skrev 2009-03-03 13:28:11 följande:
Detta är väldigt naivt tänkande, att ständigt gå efter myndigheter och dess normer utan att ifrågasätta, vara en duktig Svensson som står sist i kön klipper sig och skaffar ett jobb.För din information kan jag meddela att det är jävligt sällan man pratar om medicinska perspektivet dvs man tror att det i är bättre med en naturlig förlossning. Det handlar snarare om budget och risktagningar. Hur mycket pengar sparar man in på att inte utreda varje enskild kvinna, vad kostar en gångsättning. Det är ett skämt med säkerhetskontroller i Sverige "håll koll på barnet" men det som skrämmer mig mest är den lojja attityd som bland annat du uppvisar, en blind tro på vetenskapen utan att ifrågasätta. Varje enskild kvinna har rätt till att få en enskild utredning ytan att bli generaliserad enligt ett landsting budget, och där samhället inte unisont tittar på och håller med. Att påverka är att deltaga.
hur vet du att jag ej ifrågasätter? vad
vet du om mina kontakter med sjukvården?
att slänga upp en text säger mej inte mkt.
och sen får du väl tycka att jag har ett naivt tänkande om du vill.Du kan kalla mej naiv,jag kallat mej realist.
Vad har du själv för källhänvisning???