• Anonym (Ett vrak)

Förvärkar som gör djävulskt ont

Jag hade BF i torsdags, den 26:e februari, och än har ingen bebis kikat ut. Har gått med förvärkar sen i måndags kväll förra veckan och dom är som värst på nätterna, avtar oftast på dagarna. Ringde förlossningen igår morse för och höra om det är normalt och jodå, förvärkar är sådär sa hon och hon tyckte jag skulle ta alvedon och vila massor. Saken är den att jag gråter nästan igenom varje förvärk, det gör djävulskt ont. Ska man verkligen behöva gå och lida såhär? =( Någon som har som jag?

• Svar på tråden Förvärkar som gör djävulskt ont
  • HelleGbg

jaa...detta är barn nr 2 för mej,och har inte bf förräns om 7 dagar...ochhar sjukt onda förvärkar....
    Tyvärr är dte så som bm säger....gilla läget...
    Lite positivt kanske kan ju ´vara att dina onda värkar hjälper till lite nu..kan hända att du e öppen 1-2 cm? Om inte annat så har det ju börjat starta upp lite iaf....

Och ta alvedon/panodil ,vila....varma bad? Vetekudde? Lycka till!!!!!

• Vic2ria

Tensapparat om ni har tillgång till det kanske kan hjälpa =)

• snillis

Jag hade som du med andra barnet. Jag var helt säker på att förlossningen satte igång på natten men på morgon avtog det. Jag var dock på förlossningen och kontrollerade hur allt såg ut och man konstaterade då att jag var öppen 4 cm.

Jag blev igångsatt efter 1,5 vecka. Då var jag helt slut.
    Men tänk positivt - förvärkarna gör nytta. Min förlossning tog 2 timmar
  • HelleGbg
    snillis skrev 2009-03-03 10:15:17 följande:
    Jag hade som du med andra barnet. Jag var helt säker på att förlossningen satte igång på natten men på morgon avtog det. Jag var dock på förlossningen och kontrollerade hur allt såg ut och man konstaterade då att jag var öppen 4 cm.
    Jag blev igångsatt efter 1,5 vecka. Då var jag helt slut.
    Men tänk positivt - förvärkarna gör nytta. Min förlossning tog 2 timmar
    vilken bra förlossnijng...2 timmar....
    det är det jag går och hopaps på nu...att de sista 2 veckorna gör sådan nytta på mej nu...har sådana otroliga förvärkar(skitont) så hoppas man har öppnat sej liiite

Sorry ts att jag snodde lite av din tråd.....
  • Anonym (Ett vrak)

Alvedon hjälper inte =( och så har vi inget bad =( Vetekudden tycker jag inte hjälper speciellt mycket heller =( Tens har vi hemma men inte provat, jag är lite rädd för den, vet inte varför. Kanske för att det har med ström och göra. Vill inte prova när jag är ensam nu heller...

Gör dom verkligen nytta även om slemmisen inte släppt helt? den började släppa i fredags och håller på än...

• HelleGbg

allas slemmis släpper inte som man märker...
    den kan släppa i omgångar,släppa som flytningar.....
    du ska se att det kommer igång snart...

har du fått kontroll av någon bm? så du kan se om du har öppnat dej??

• Vic2ria

jag var oxå lite rädd för tens men jag provade til sist för jag hade så ont, vet inte om det hjälpte eller om det blev att jag fick fokus på nått annat för jag var så koncentrerad på att dra i knapparna o känna hur det kändes =)

ja va glad att du har mkt förvärkar då kommer du nog få en snabb o bra förlossning! själv hade ja inga förvärkar o de tog 37 timmar efter att vattnet gått

• Anonym (Ett vrak)

Kan man börja öppna sig då trotts att den inte släppt? tänkte på att jag har haft djävulskt ont sen en vecka tillbaka.

Nix, ska till min BM imorgon för en kontroll, bara vanlig kontroll. Att bräsa upp mig är inget jag vill direkt då jag har hemska minnen från gynstolar osv. men vet ju att jag måste väl på förlossningen t.ex. Därför har jag inte bett na kolla om jag öppnat mig.

Får be sambon att vi provar tensen ikväll då när han kommit hem från jobbet. även om jag är smått rädd förn... tensen alltså.

Åhhh du ger mig hopp när du skriver sådär! Jag hoppas på en snabb förlossning som jag för övrigt är grymt nervös inför, har noll smärtgräns, märks på förvärkarna, gråter mig igenom dom.

• Vic2ria

Lycka till snart e din underbara bebis här =) du får tänka att smärtan för med sig ngt positivt =)

• Anonym (Ett vrak)

Försöka tänka positivt är inte lätt gosse ;) Det gör så ont, så ont, jag dör snart! J'vla förvärkar, kan inte bebis bara komma istället och värkarna bli regelbundna så man kan få det överstökat? =(

Svar på tråden Förvärkar som gör djävulskt ont