• Anonym (Gravid)

Varför sex för att sätta igång förlossning?

Hej!

Jag har fått rådet att ha sex för att sätta igång min förlossning. Jag blev ganska chockad då folk inte verkar ha sex av "naturliga" skäl i slutet? Ingen behöver säga till mig att göra något som jag redan gör med min kille.

Dessutom så utnyttjar jag väl inte honom för att få ut min bebis, det är väl mycket viktigare att vara varandra nära och mysa innan bebisen kommer. Man kanske ska akta sig lite för att "utnyttja" sin partner...

Är det alltså vanligt att man inte vill ha sex i slutet, utan i såfall för att sätta igång något? Känns ju helt desperat..

• Svar på tråden Varför sex för att sätta igång förlossning?
  • Marie M

Desperat o desperat. När man inte klarar av att få ut barnet på BF eller ens på 19 dagar.

Så kan jag lova att man tester nästan allt för att få igång förlossningen så om man skulle ha sex enbart för just igångsättning ja då gör man det.

Sedan är ju frågan den om man njuter av det... Det kan ju var så att man får två flugor i en smäll.

Tyvärr fungerade inte sex som igångsättning för mig, men för nästa kanske det gör det...

• Anonym (Gravid)

Tydligen så funkar ju kanske inte sex då för då hade ju kanske min bebis kommit ut nu med...Eller tidigare också..Nä jag bara undrar hur man tänker om sex i slutet..

• Anonym (Gravid)
    Svar på #1
    ??
  • lokisse

barnet kommer inte även om man har sex om det inte är redo för det (samma sak med igangsätning) därimot mjukar sperman upp modermunen och om man är redo sa kan man fa fart pa det hela da.
    jag kan väll bara tala för mig men i slutet var jag ungefär lika vig som ett kassaskap kunde inte ligga pa ryggoch inte sta pa alla fyra nagon längre tid och sex blev liksom mer jobbigt än det var skönt kramp i svanken eller liknande tog gjärna över. sedan var min man faktiskt lika ivrig som jag att bli förälder och tyckteinte alls att det var att utnytja honom han fick hjälpa till enda gangen under hela förlosningen som han kunde gjöra nagot fysiskt för att fa sitt lilla barn. resten fick ju jag sköta...

De omnibus rebus et nonullis aliis
  • Anonym

Sperman innehåller samma hormon som används vid igångsättning, så i teorin är det kanske en bra idé. Men om man översätter doseringen av igångsättningshormonen som läggs vid livmoderöppningen till amma mängd sperma blir man lite full i fniss. Det skulle behövas...MASSOR...för att komma upp i samma mängder

• Anonym

En vän till mig berättade att en läkare sa att mannen behöver få utlösning 3ggr inom tio minuter. För att de ens ska mjuka upp

• Mattisdotter

Du verkar vara riktigt upprörd över det fenomen att man kan ha sex av olika anledningar. För mig är det inget konstigt alls, och som någon skrev så slår man två flugor i en smäll, som igångsättare och passa på att njuta en stund, Det är väl ändå frivilligt??
    Tänk på de par som har svårt att få barn och som måste ha sex efter en klocka varken dom vill eller inte, bara för att bli gravida. Ingen tycker det är så konstigt alls.

• Boa

Det är väl mest något man brukar säga, inget att bli upprörd över. Jag undrar om det ens har funkat för någon, jag har hört att det ska vara sju gånger på en timme.

• momto5

Färdknäppen..som det kallas,kan absolut fungera,om tappen är mogen osv.
    Dels så är det ju ämnet..men..då det finns i så små mängder hos mannen,så skulle jag tro att det snarare är sammadragningarna vid en orgasm..samt stötarna/rörelserna,och avslappningen,som gör att det sätter igång förlossningen.
    Har fungerat 2 ggr av 2,för mig

• Anonym

Det är en myt.. finns ingenting som kan starta en förlossning som man kan göra själv..

• Anonym (hm)
    Anonym skrev 2009-03-13 16:15:33 följande:
    Det är en myt.. finns ingenting som kan starta en förlossning som man kan göra själv..
    är det en myt om en barnmorska på förlossningen avråder en att ha sex för att man har för många sammandragningar???
    tror icke det, till oss sa dem att det finns prostaglandiner (livmoderssammandragande) i mannens spermier, är man minsta öppen/mogen i tappen så kan det sätta igång förlossningen... ;) SÅ.. färdknäppen fungerar OM tappen är mogen och kanske t.o.m börjat öppna sig... ;) dvs såklart det Inte fungerar om tappen är helt sluten... :P det är nog då det behövs hur mycket sperma som helst.. ,)
  • Anonym

Sex satte igång min förlossning, någon timme efter började värkarna, mitt barn föddes tre veckor för tidigt. Så ibland funkar det även om inte detta var vår tanke.

• Anonym (Swing-it)

Vi satte igång båda förlossningarna genom att ha sex. Hann knappt stiga ur sängen efteråt förräns vattnet gick. Första gången var det en vecka kvar.
    Andra gången hade barnet riskerat att födas i princip när som helst de sista 3 månaderna och min läkare var bekymrad. Vi hade sex som vanligt under den tiden. Inte lika ofta, och lite mjukare än vanligt. När sen beräknat datum var inne och han konstigt nog inte fötts än så tog vi saken i egna händer och lurade ut honom. Jag tänkte att efter all dramatik så vore det väl 17 om han skulle gå över tiden! Efter sexet var det bara att torka upp vattnet, ringa in farmor som barnvakt och åka till förlossningen.

• Tinizen

Ca en dl sperma behövs för att mjuka upp tappen... haha knulla på ni.. kanske får ringa upp bekanta killar som kan komma och hjälpa till att fylla på tihi

• Marma
    momto5 skrev 2009-03-13 15:23:21 följande:
    Färdknäppen..som det kallas,kan absolut fungera,om tappen är mogen osv.Dels så är det ju ämnet..men..då det finns i så små mängder hos mannen,så skulle jag tro att det snarare är sammadragningarna vid en orgasm..samt stötarna/rörelserna,och avslappningen,som gör att det sätter igång förlossningen.Har fungerat 2 ggr av 2,för mig
    Håller med, här har färdknäppen funkat 2 av 2 gånger oxå men som sgat tror mest på att det har att göra med orgamsen o inte spermierna
Svar på tråden Varför sex för att sätta igång förlossning?