• Kristallklart

Hur fick ni tag i er donator?

Hej!
    Jag funderar på om man skulle sätta in annons i någon av morgontidningana...
    Eller i Amelia.... eller dylikt...
    Va tror du?
    Har du/ni tänkt på det!?
    Vi har satt ut en annons i en lokaltidning... det nappade bara men ingen har liksom "huggit". Har idag funderat på om det är pengar som är en grundorsak till bristen på huggen??? Klart har man inget attraktivt bete så...
    Jag har även försökt sätta upp lappar... på strategiska ställen. Ibland frågar jag, men får oftast svar; "Helst inte här", " inte lämpligt"...
    Nä, jag har tänkt ställa frågan i släkten, men jag märker att mognaden för denna typ av frågor är inte tillräcklig än... Det behövs nog en 20år till innan det inte är "Konstigt"...
    På jobbet kändes det heller inte rätt.
    Relationer är komplicerat och detta gör inte att relationerna får ett enklare sammanhang o växa i...
    Puh... visst är det knöligt! Själv är jag "riktigt" gammal dessutom... så idag har jag skickat iväg en förfrågan utrikes... fast jag gillar inte tanken på att barnet inte kan söka upp sin källa... OM behovet skulle uppstå...
    Behövde skriva av mig lite... På återhörande kanske! Lycka till iaf!

• Kristallklart

Jo, har prövat annonsera på blocket. Det fick man inte!

• Kristallklart

Kom på en väg till som vi har prövat... Min sambo sökte kvinna för äggdonation på någon nätdejtsajt dessutom... ALLT är värt att pröva. Något så har väl såtts någonstans men det tar väl tid att gro kan jag tänka...

• Kristallklart

Något FRÖ har väl såtts menar jag förståss....

• Kristallklart

Hur tänker du Älvanpurjo? Vill du donera ägg menaru?

• Kristallklart

Men Assla, du säger att du har utsatts för vissheten om att inte kunna skapa egna barn med egna ägg... menaru då generell visshet, och inte att du själv inte kan få barn... Du tror att du kan få egna barn, men inte än kanske...? Hur som, fundera på det, på donation menar jag. Efterfrågan är så stor. Väntetiderna är så långa.
    Jag har annonserat och försökt, men får inget napp.
    Menaru att du och Älvanpurjo att ni kan tänka er donera även om det är en blygsam ersättning?

• Kristallklart

WOW Assla Häftigt! Grattis till det beskedet! Ja, det är klokt att ta ett steg i taget! Underbart att kunna tänka tanken att donera iaf det är första steget, tänker jag! Önskar dig all lycka själv först!

Annielara! Ska verkligen se till att åka till något universitetssjukhus o attackera anslagstavlor... har försökt på blodgivarecentraler och på bvc... inte populärt hos ansvariga avdelningschefer. Kanske annat på sjukhusen.
    Låter COOLT var utvecklingen och tekniken utmanar naturen! Snart är vad som helst "moget" och okonstigt, kanske går vi en öppnare och friare värld till mötes!

• Kristallklart

Man vänder sig till sin lokala IVF klinik och anmäler sitt intresse.
    Vill man bli donator till en specifik mottagare, tror jag detta forum är bra. Här finns en efterfrågan!
    Ja, lokaltidningen är nog en bra variant! Funderar dock även att sätta in en annons i morgontidningarna...

• Kristallklart
    Svar på #15
    Ädla och fina tankar!!!
    Insiktsfull kvinna!
  • Kristallklart
    Svar på #21
    Hej Älvanpurjo!
    Jag förstår din önskan att vilja träffa och lära känna den mottagare som får dina ägg. Jag själv önskar detsamma egentligen. Jag har dock fått erfara att lära känna varandra och att känna varandra i sådan här process kräver stor öppenhet, massor av respekt och förmåga till ömsesidig förståelse. Det går, det är jag helt övertygad om, men det blir lätt komplicerat och det är inte alltid lätt att få ihop hjärtats vilja med intellektet. Vi stod inför två donationer förra året och jag tror personligen att båda donatorer backade ur i rädsla och där intellektet satte upp "katastrof" scenarior för känslorna för olika tänkbara vardagssituationer. Vilket jag har full respekt för. Det är inte helt okomplicerat. Det finns säkert massor av möjligheter för donator och mottagare att träffas och lära känna varandra innan och det finns säkert många fina exempel på det. Varianter på dessa IRL möten kan jag dock tänka mig och de kan vara minst lika "värdefulla". Eller?
Svar på tråden Hur fick ni tag i er donator?