Du måste logga in för att svara i en tråd.

• Mercedes

3-åring hemma? (Långt.)

Hej! Jag tycker inte det låter som ett stort problem
    Ta hem pojken bara, vad ska du med dagis till om du ändå är hemma?
    Du har ju ett kanonläge då du kan nyttja vårdnadsbidrag ända fram tills han börjar 6 års!
    Jag är hemma med två tjejer, en på 1,5 år och en på 3,5 år de har alltid varit hemma och jag vill inte stressa iväg på nåt dagis om jag inte behöver.
    Vi har sparat så mycket dagar för jag vill ha dem hemma så länge det bara går.
    Ser inga problem alls, vi går på öppnis och gör andra roliga saker och det räcker för barn i den åldern!

Låt han vara hemma om han mår bra av det!
    Kram

• Mercedes

Tyvärr bor jag inte i närheten!
    Kan ju tillägga att jag var hemmabarn själv och mina syskon är 10 år yngre än mig så jag var väldigt ensam kan jag säga då det inte bodde ens andra barn där jag bodde.

MEN jag är inte alls osocial, och har inte fått några men alls.
    Däremot har jag lärt mig att kunna vara ensam om det behövs och även att ha tråkigt kan vara skönt ibland i detta stressiga samhälle!

Jag fick vara hos en dagmamma 1 dag för att testa om det var nåt för mig då jag var kanske 4-5 år och det var det värsta jag varit med om, ville inte dit en dag till
    Däremot älskade jag skolan med kompisar och allt, så man behöver ingen extra stimulans innan dess!

• Mercedes

Vad skönt det måste kännas att tagit beslutet nu!
    Du kommer inte ångra dig

Svar på tråden 3-åring hemma? (Långt.)