3-åring hemma? (Långt.)
Oj vad kul att läsa att det finns fler än mig som väljer bort förskolan i alla fall tills de är 3-4 år. Har en son på 1½ år som kommer bli storebror i aug och när jag arbetar tar mormor o morfar hand om honom de 4 tim jag arbetar och de hittar på massa kul ihopa.
Tänker såklart ha honom hemma när jag är mammaledig med andra barnet och funderar sätta han på dagis vid 3 års ålder tycker det är lagom. Det andra barnet tar mormor o morfar hand om när jag börjar arbeta mina 4 tim igen och blir det jätte jobbigt för min son att börja på dagis vid 3 så skjuter jag på det men förhoppningsvis kommer han tycka det är jätte kul för jag tycker ändå det är viktigt med utbytet av andra barn med.
Nu tänker jag sätta honom på en uteförskola vilket jag tycker är jätte bra då de kan vara ute hela tiden och leka och lära sig av natur o miljö + de blir mindre sjuka av att vistas utomhus. Jag ville bara berätta att jag tycker ts gör ett bra val och man ska följa sitt hjärta vad man tycker känns bäst för ens barn för man måste komma ihåg att alla barn är olika, vissa barn är inga "dagisbarn" utan de tycker om att vara hemma och mysa i lugn och ro. Lycka till alla/Emma